Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Bécs és Berlin mutatja az irányt Európának, hogyan kell autómentessé tenni egy nagyvárost, Magyarországon pedig a Budapest mellett élők és a nyugat-dunántúliak veszik a legtöbb autót. Az Eurostat elkészítette a térképét, amelyen bárki megnézheti Európa-szerte, hány autó jut ezer emberre ott, ahol ő él.
Ezer lakosra 560 autó jut az Európai Unióban – mutatta be az Eurostat. A tíz régió közül, ahol a legtöbb autót tartják az emberek, hat olaszországi, köztük a három dobogós: az Aosta-völgyben ezer embernek 2339 autója van, Trento megyében 1431, Bolzanóban pedig 935. Furcsa lehet első ránézésre, hogy ezek szerint az egész EU-nak csak két helyén van egy emberre több mint egy autó, de ebbe mindenkit beleszámítanak, a gyerekeket is, tehát ha egy két felnőttből és két gyerekből álló család három autót tart, az már 1 alatti mutatót ad ki.
Tanulságos a lista vége is. A tíz legkevésbé motorizált régió közül négy görög, két francia tengerentúli terület és kettő román, vagyis ezekben feltételezhetjük, hogy a szegénység miatt van kevés autó, de ott van Bécs és Berlin is. Az osztrák fővárosban 366, a németben pedig 330 autó jut ezer lakosra, és ott minden bizonnyal nem annyira a pénzhiány miatt nem vesznek az emberek kocsit, hanem mert van elég jobb alternatíva.
Ami Magyarországot illeti:
Érdekes részlet ebből az, hogy Budapest még csak az országos dobogón sincs. Persze kis helyen a kevés autót is nagy zsúfoltságnak érezhetjük, de Pest megye magas mutatóját látva ahhoz sem kell túl nagy bátorság, hogy feltételezzük: az agglomerációból bejárók egy jókora lapáttal rátesznek arra, hogy ennyire nagy legyen a fővárosi forgalom.
Magyarországon lakosságarányosan valamivel kevesebb autó van az utakon, mint Csehországban, Lengyelországban, Szlovéniában, Horvátországban, valamint Ausztria Bécsen kívüli részein. Az is látszik, hogy a környékünk fővárosai közül Budapestnél (425) csak Bécs (366) az autómentesebb, Prága (729), Varsó (646), Pozsony (641), Bukarest (640), de még Zágráb (471) lakói is több autót vettek.
Kiemelt képünkön a fővárosi agglomerációból a budakeszi dugó látható.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítése a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki találgatja, hogyan alakul a Pride.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Felsővezeték-szakadás volt.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
A nagy hőség miatt kellett lépni.
Az összes táv elérte a limitet.