Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Bécs és Berlin mutatja az irányt Európának, hogyan kell autómentessé tenni egy nagyvárost, Magyarországon pedig a Budapest mellett élők és a nyugat-dunántúliak veszik a legtöbb autót. Az Eurostat elkészítette a térképét, amelyen bárki megnézheti Európa-szerte, hány autó jut ezer emberre ott, ahol ő él.
Ezer lakosra 560 autó jut az Európai Unióban – mutatta be az Eurostat. A tíz régió közül, ahol a legtöbb autót tartják az emberek, hat olaszországi, köztük a három dobogós: az Aosta-völgyben ezer embernek 2339 autója van, Trento megyében 1431, Bolzanóban pedig 935. Furcsa lehet első ránézésre, hogy ezek szerint az egész EU-nak csak két helyén van egy emberre több mint egy autó, de ebbe mindenkit beleszámítanak, a gyerekeket is, tehát ha egy két felnőttből és két gyerekből álló család három autót tart, az már 1 alatti mutatót ad ki.
Tanulságos a lista vége is. A tíz legkevésbé motorizált régió közül négy görög, két francia tengerentúli terület és kettő román, vagyis ezekben feltételezhetjük, hogy a szegénység miatt van kevés autó, de ott van Bécs és Berlin is. Az osztrák fővárosban 366, a németben pedig 330 autó jut ezer lakosra, és ott minden bizonnyal nem annyira a pénzhiány miatt nem vesznek az emberek kocsit, hanem mert van elég jobb alternatíva.
Ami Magyarországot illeti:
Érdekes részlet ebből az, hogy Budapest még csak az országos dobogón sincs. Persze kis helyen a kevés autót is nagy zsúfoltságnak érezhetjük, de Pest megye magas mutatóját látva ahhoz sem kell túl nagy bátorság, hogy feltételezzük: az agglomerációból bejárók egy jókora lapáttal rátesznek arra, hogy ennyire nagy legyen a fővárosi forgalom.
Magyarországon lakosságarányosan valamivel kevesebb autó van az utakon, mint Csehországban, Lengyelországban, Szlovéniában, Horvátországban, valamint Ausztria Bécsen kívüli részein. Az is látszik, hogy a környékünk fővárosai közül Budapestnél (425) csak Bécs (366) az autómentesebb, Prága (729), Varsó (646), Pozsony (641), Bukarest (640), de még Zágráb (471) lakói is több autót vettek.
Kiemelt képünkön a fővárosi agglomerációból a budakeszi dugó látható.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Érdemi megtakarítást lehet elérni megfizethető, régi ingatlanban is alkalmazható okoseszközökkel. A csúcs a mindent integráló rendszer, bár ez inkább új otthonoknál célszerűbb.