szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A nemzetgazdasági miniszter a szőnyeg szélére állítja a légi irányításért felelős HungaroControl vezetőjét, és „intézkedési tervet” kér tőle. A HungaroContol a honvédelmi tárca alá tartozik, vagyis Nagy Márton Szalay-Bobrovniczky Kristóf felségterületén kezdett hadműveletekbe.

Az elmúlt hetekben és napokban jelentőssé váltak a repülőjárat-késések. A XXI. században megengedhetetlen, hogy az utasok hosszú órákat rostokoljanak a reptéren úgy, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást és ellátást. Ez tarthatatlan, azonnali és összehangolt cselekvésre van szükség – írja közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter „a helyzet mielőbbi felszámolása érdekében” berendelte a HungaroControl vezetőjét, és arra fogja kéri, hogy azonnal készítsen intézkedési tervet a kialakult anomáliák kezelése érdekében.

A HungaroControl a magyar légi irányításért felelős állami vállalat. Technikailag Nagy Mártonnak semmi köze a vállalat (és általában a légi irányítás) működéséhez: a cég anyavállalata a Honvédelmi Minisztériumhoz tartozó N7 Holding Zrt., amelynek tulajdonosi joggyakorlója a honvédelmi miniszter, Szalay-Bobrovniczky Kristóf. Ha a kormányon belül valakinek, neki lenne jogköre beleszólni a HungaroControl működésébe.

Arról, hogy miért van mostanában a szokásosnál több késés, és mennyire túlterhelt a légi irányítás, ebben a cikkben írtunk részletesen:

Káosz a légi közlekedésben: nincs más megoldás, csak felkészülni rá

Több órás késésektől, járattörlésektől és légitársaságokhoz özönlő utaspanaszoktól hangos a közvélemény az elmúlt hetekben. Nem véletlen, hogy a probléma újra előbukkant, hiszen a július hagyományosan légi közlekedés legforgalmasabb hónapja, ilyenkor csak Magyarországon naponta 4 ezer járatot kezelnek. De miért nem lehet erre előre felkészülni, és mit tehet az, akit órákon át váratnak étlen-szomjan egy utasváróban?

A nemzetgazdasági miniszter üdvözölte, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság kiemelten vizsgálja a légitársaságok tevékenységét, és további határozott lépéseket vár el a légitársaságokkal kapcsolatos elfogadhatatlan anomáliák megszüntetése érdekében.

Mindezeken túlmutatóan Nagy Márton arra kérte a Budapest Airport Zrt.-t, hogy biztosítson megfelelő eszközöket és infrastruktúrát ahhoz, hogy az utasokat a lehető legkisebb kellemetlenség érje, komfortérzetük minél magasabb legyen. Szükség esetén pedig – annak ellenére, hogy ez nem az ő feladata – lássa el élelmiszerrel és ivóvízzel a késést elszenvedő, sokszor kisgyermekes családokat és turistákat.

Kinevezték a Budapest Airport új vezérigazgatóját

Nem a magyar politika közeléből érkezik, a reptér-üzemeltetésben annál ismertebb a budapesti repülőtér új vezetője.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!