Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kormány szerint a késések vis major kategóriába tartoznak, amit a hőség okozott.
Mátészalkáról Debrecenbe megy a legforgalmasabb vasútvonal, a 78 kilométeres táv azonban a MÁV számára 1 óra 42 perc vonatutat jelent.
A lassúságnál csak a késések száma fest rosszabbul: júliusban ez rekordmagas, 4529 perc volt. Azaz több mint 3 napnyi késést számolt júliusban a Mátészalka-Debrecen közti vasútvonalon a Mátészalkaleaks civil szervezet – számolt be az RTL Híradója.
A Mátészalkaleaks szerint a korábbi csúcs tavaly decemberben volt, akkor 2985 perc késés jött össze egy hónap alatt. A szervezet attól tart, hogy a helyzet csak rosszabb lesz, amit szerintük csak teljes felújítással lehet megoldani, ezért korszerűsítést sürgetnek, köztük a pályaszakasz villamosítását. Ezt már évek óta kérik.
A Mátészalkaleaks a vonalon a vonatok lassúságát úgy szemléltette, hogy egy csigajelmezbe öltözött tagjuk lesprintelte az egyik szerelvényt, egy másik alkalommal pedig a hosszú vonatútra túlélő csomagokat osztottak. Illetve egy szabolcsi sültestálra is meginvitálták a kormány képviselőjét, azzal a kikötéssel, hogy vonattal jöjjön.
Eközben Mátészalkáról Debrecenbe csak napi egy olyan busz indul, amely átszállás nélküli.
A kormány sokat foglalkozott az elmúlt hetekben utaspanaszokkal és késésekkel, csakhogy nem a vonattal, hanem a repülővel közlekedőkével. Fogyasztóvédelmi eljárások indultak légitársaságokkal szemben. Hogy várható-e hasonló szigor a késések miatt a MÁV-val, az a két héttel ezelőtti kormányinfón is szóba került.
Gulyás Gergely akkor azt mondta, hogy ezek az ügyek vis major kategóriába tartoznak, amit a hőség okozott.
A MÁV szerint megtévesztő csak a késések számát nézni, azt írták, főként a hőség okozott meghibásodásokat. A Lázár János vezette Közlekedési Minisztériumtól az RTL Híradója nem kapott választ.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.