szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kormány szerint a késések vis major kategóriába tartoznak, amit a hőség okozott.

Mátészalkáról Debrecenbe megy a legforgalmasabb vasútvonal, a 78 kilométeres táv azonban a MÁV számára 1 óra 42 perc vonatutat jelent.

A lassúságnál csak a késések száma fest rosszabbul: júliusban ez rekordmagas, 4529 perc volt. Azaz több mint 3 napnyi késést számolt júliusban a Mátészalka-Debrecen közti vasútvonalon a Mátészalkaleaks civil szervezet – számolt be az RTL Híradója.

A Mátészalkaleaks szerint a korábbi csúcs tavaly decemberben volt, akkor 2985 perc késés jött össze egy hónap alatt. A szervezet attól tart, hogy a helyzet csak rosszabb lesz, amit szerintük csak teljes felújítással lehet megoldani, ezért korszerűsítést sürgetnek, köztük a pályaszakasz villamosítását. Ezt már évek óta kérik.

A Mátészalkaleaks a vonalon a vonatok lassúságát úgy szemléltette, hogy egy csigajelmezbe öltözött tagjuk lesprintelte az egyik szerelvényt, egy másik alkalommal pedig a hosszú vonatútra túlélő csomagokat osztottak. Illetve egy szabolcsi sültestálra is meginvitálták a kormány képviselőjét, azzal a kikötéssel, hogy vonattal jöjjön.

Eközben Mátészalkáról Debrecenbe csak napi egy olyan busz indul, amely átszállás nélküli.

A kormány sokat foglalkozott az elmúlt hetekben utaspanaszokkal és késésekkel, csakhogy nem a vonattal, hanem a repülővel közlekedőkével. Fogyasztóvédelmi eljárások indultak légitársaságokkal szemben. Hogy várható-e hasonló szigor a késések miatt a MÁV-val, az a két héttel ezelőtti kormányinfón is szóba került.

Gulyás Gergely akkor azt mondta, hogy ezek az ügyek vis major kategóriába tartoznak, amit a hőség okozott.

A MÁV szerint megtévesztő csak a késések számát nézni, azt írták, főként a hőség okozott meghibásodásokat. A Lázár János vezette Közlekedési Minisztériumtól az RTL Híradója nem kapott választ.

62 perc helyett négy óra lesz átjutni Mátészalkáról a határ román oldalára az új vasúti menetrenddel

A lassú pálya és néha a rosszul összerakott menetrend miatt egyre kevesebben választják vidéki kisvárosokban a vonatot, aztán a kihasználatlanságra hivatkozva jöhet a vonal bezárása vagy leépítése – erre mutattak be példákat Mátészalkáról.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!