Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A lassú pálya és néha a rosszul összerakott menetrend miatt egyre kevesebben választják vidéki kisvárosokban a vonatot, aztán a kihasználatlanságra hivatkozva jöhet a vonal bezárása vagy leépítése – erre mutattak be példákat Mátészalkáról.
Nem csak a legnagyobb vidéki városok kerülnek távolabb Budapesttől a MÁV december 10-től hatályos új menetrendjében, kisebb városok is ott vannak a vesztesek között. A MátészalkaLeaks csoport (képünkön az ő akciójuk még 2018-ból, amint sikerült futva leelőzni a vonatot) a saját városuk példáján mutatta be, milyen visszafejlődés jön.
Az első példa, amit hoztak, azt mutatja, hogy a környék nagyobb helyeire és azokon át Budapestre is mennyire lassan lehet eljutni. Most szűnik meg például a Zajta és Budapest között vasárnaponként közlekedő sebesvonat, a MÁV szerint kihasználatlanság miatt, és nem is csoda, hogy nem ezzel utaztak sokan: a teljes, 342 kilométeres távot 6 óra 13 perc alatt tette meg, ebből a Zajta és Debrecen közötti 121 kilométer 2 óra 25 perc volt. Így inkább sokan a telekocsit választják, ha Debrecenbe vagy Budapestre szeretnének menni.
Az új menetrend további lassulást is hoz: például a Zajta és Fehérgyarmat közötti 25 kilométeres utat már nem 54, hanem 60 perc alatt fogja megtenni a motorvonat, úgyhogy ha az otthontól a vasútállomásig megtett utat is számoljuk, már egy edzetlen kerékpáros is gyorsabban ott lehet a céljánál biciklivel, mint a BZ-n.
És megszűnik a Tiborszállás és a határ román oldalán lévő Nagykároly közötti személyszállítás is – elvileg a kihasználatlanság miatt, de a kihasználtságot nem segítette az, hogy eddig amint megérkezett a vonat Nagykárolyba, egy órán belül ment is vissza. A MátészalkaLeaks szerint a környékről mostanában megindult a bevásárlóturizmus Nagykároly felé, de erre a tömegközlekedés nem lesz túl jó: a mostani 62 perces menetidő helyett (iratellenőrzéssel együtt) Mátészalkáról el kellene utazni Debrecenbe, onnan Nyírábrányba, és onnan lehetne átmenni Romániába, ami így legalább 4 óra 4 perc.
Van olyan vonal, ahol 1963-as szintre megy vissza a MÁV az új, lassabb menetrendjével
Régi menetrendeket lapozgattunk, hogy megnézzük, mennyit lép vissza a MÁV azzal, hogy több járat is lassul az új menetrendben. Több vonalon is az 1980-as, 1990-es évek menetrendjeiben találkoztunk a 2024-re tervezett menetidőkkel, de például Miskolcról Budapestre az 1963-as menetrendváltás után 27 perccel gyorsabban lehetett eljutni, mint most.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.