szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A PDD Holdings részvényárfolyama egy nap alatt 28 százalékot zuhant.

A kínai e-kereskedelmi óriáscég hétfőn kiadott negyedéves pénzügyi jelentése szerint nem érte el a kitűzött bevételi célokat, ami a cég vezetőinek sorozatos borúlátó megjegyzéseivel együtt egy nap alatt mélypontra lökte a PDD részvényárfolyamát, amely keddig 28 százalékot zuhant, és ezzel a vállalat értéke 55 milliárd dollárral csökkent. Ez a kínai cég történetében a legmeredekebb, egy napon belül bekövetkezett zuhanás – írja a Reuters.

„Számos új kihívás előtt állunk, kezdve a változó fogyasztói kereslettől és az erősödő versenytől egészen a globális környezetben tapasztalható bizonytalanságig” – mondta Chen Lei társ-vezérigazgató az eredményeket követően az elemzőkkel folytatott háttérbeszélgetés során.

Hozzátette: a cég a „minőségi fejlesztés” új szakaszába lépett, amely fokozott befektetéseket igényel, és ez a jövedelmezőségüket is érinteni fogja”.

Az NGM új bűnbakot talált a gazdaság és a költségvetés bajaihoz: a kínai Temut

A gazdasági minisztérium szakemberei magyarázzák a bizonyítványt, miért nem hordják az emberek a pénzüket a sarki kisboltba.

Az okok nagyrészt a gyengélkedő kínai gazdaságban keresendők, ahol az ingatlanszektor recessziója, a fiatalok körében tapasztalható magas munkanélküliség, és az általános rossz hangulat miatt a fogyasztók egyre inkább visszafogják költéseiket. Ez erősen hat a kis- és e-kereskedelmi cégekre is, akik között a közeljövőben várhatóan késhegyre menő küzdelem alakul majd ki a fogyasztók kegyeiért.

A Kínában Pinduoduo, világszerte pedig a Temun keresztül olcsó termékekkel kereskedő PDD Holdings főként az árérzékeny vásárlókat próbálja megszólítani, óriási kedvezményekkel (és így vaskos veszteséget elkönyvelve) kínálva a portékát. A közelmúltban azonban a cég riválisai, így az Alibaba (az Aliexpress anyacége) és a JD.com is komoly akciózásba kezdett, ami erős konkurenciát teremtett a PDD számára.

„A jövőre nézve a bevételek növekedése elkerülhetetlenül nyomás alá fog kerülni az erősödő verseny és a külső kihívások miatt” – mondta Jun Liu, a PDD pénzügyekért felelős alelnöke, amivel elemzők szerint főként az Alibaba sikeres stratégiájára utalnak.

Az óvatos hangnem ugyanakkor megzavarja a befektetőket, hiszen a PDD általánosságban jól működik, a növekedés és a nyereségesség nagyjából az elvárásoknak megfelelően alakul – mondta a Reutersnek Kenneth Fong, a UBS elemzője.

„A befektetők nem biztosak abban, hogy a Pinduoduo olyasmit lát-e, amit mi nem, vagy túlságosan konzervatív egy bizonytalan makrokörnyezetben” – tette hozzá Fong.

Sokat rendel kínai webshopokból? Nem fog örülni az EU új vámszabályozásának

Az Európai Bizottság eltörölné a 150 euró alatti csomagok vámmentességét a kínai e-kereskedők térnyerése miatt. A lépés áremelkedést okozhat, az árumennyiség azonban aligha csökken.

A PDD 97,06 milliárd jüan (13,64 milliárd dollár) bevételről számolt be a második negyedévben, szemben az elemzők 100 milliárd jüanra becsült átlagával.

A működési költségek 48 százalékkal nőttek a június 30-ával zárult három hónapban, a marketingbe, reklámozásba és promóciókba ölt rengeteg pénz miatt.

Az általános és adminisztratív költségek a negyedévben több mint háromszorosára, 1,84 milliárd jüanra (250 millió dollárra) nőttek a személyi jellegű kiadások miatt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!