Elmaradt a várt drágulás a Ryanairnél, a vezérigazgató szerint még alacsonyabb jegyárak jöhetnek
A légitársaság vezére szerint ez az utasoknak jó, a részvényeseknek kevésbé.
hvg.hu
Bár korábban úgy tűnt, hogy akár 10 százalékkal is emelkedhet a Ryanair repülőjegyeinek ára a nyári csúcsidőszakban, végül 5 százalékos árcsökkenés volt tapasztalható – mondta Michael O’Leary, a légitársaság vezérigazgatója.
O’Leary hozzátette, a télen és jövőre tovább csökkenhetnek a viteldíjak, ami „jó hír az utasoknak, ám rossz hír a részvényeseknek”.
A The Guardian szerint az árcsökkenés hátterében az áll, hogy idén kisebb volt a kereslet az európai üdülőhelyek iránt, mivel a Covid utáni fellendülés enyhült, az utazók pedig már nem hajlandóak megfizetni a világjárvány utáni magasabb árakat.
A Ryanair vezére korábban azért számított a jegyárak drágulására, mert magasabb utasszámmal és a Boeing, valamint az Airbus utasszállító gépeivel kapcsolatos problémák miatt járatritkításokkal számolt.
Gondok vannak a gépekkel, kevés a kapacitás, repülni meg sokan akarnak. Drágulni fog idén is a repülés, Michael O’Leary szerint akár 10 százalékkal is feljebb mehetnek az árak.
O’Leary kedden is kritizálta a Boeinget, mondván, bár a Ryanair a gyártó egyik legnagyobb ügyfele, valószínűleg csak 20-25 Boeing 737 MAX-ot tud idén leszállítani nekik a vállalt 29 darab helyett. Júliusban például hét repülőgép helyett csak ötöt szállított le nekik a Boeing.
A sommás véleményeiről elhíresült Michael O’Leary most sem rejtette véka alá, mit gondol a repülőgépgyártó menedzsmentjéről, mert nem tudják tartani az új gépek szállítási ütemezését.
Eddig a három-, a jövőben viszont már csak a négyórás késések után járna kártérítés az európai légitársaságok utasainak, ha elfogadják az erről szóló tervezet. Az utasjogok szempontjából nem ez az egyetlen kellemetlen változás.