Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
A légitársaság vezére szerint ez az utasoknak jó, a részvényeseknek kevésbé.
Bár korábban úgy tűnt, hogy akár 10 százalékkal is emelkedhet a Ryanair repülőjegyeinek ára a nyári csúcsidőszakban, végül 5 százalékos árcsökkenés volt tapasztalható – mondta Michael O’Leary, a légitársaság vezérigazgatója.
O’Leary hozzátette, a télen és jövőre tovább csökkenhetnek a viteldíjak, ami „jó hír az utasoknak, ám rossz hír a részvényeseknek”.
A The Guardian szerint az árcsökkenés hátterében az áll, hogy idén kisebb volt a kereslet az európai üdülőhelyek iránt, mivel a Covid utáni fellendülés enyhült, az utazók pedig már nem hajlandóak megfizetni a világjárvány utáni magasabb árakat.
A Ryanair vezére korábban azért számított a jegyárak drágulására, mert magasabb utasszámmal és a Boeing, valamint az Airbus utasszállító gépeivel kapcsolatos problémák miatt járatritkításokkal számolt.
O’Leary kedden is kritizálta a Boeinget, mondván, bár a Ryanair a gyártó egyik legnagyobb ügyfele, valószínűleg csak 20-25 Boeing 737 MAX-ot tud idén leszállítani nekik a vállalt 29 darab helyett. Júliusban például hét repülőgép helyett csak ötöt szállított le nekik a Boeing.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A támogatás összevonható az Otthon Start hitellel is.
„Bármit csinálhattok velem, de a kiba…ott tetkóimhoz ne merjetek nyúlni!” – szólt az orvosokhoz az élet határán lebegve a rock nagy túlélője.