Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A kormány az utolsó pillanatban meghozta a szükséges döntést.
Hétfő reggel számoltunk be a Telex nyomán arról, hogy tíz nappal a határidő előtt még mindig nem érkezett meg a kormányzati engedély ahhoz, hogy a Stadler új motorvonatokat szállíthasson a GYSEV-nek.
Pedig tényleg csak ez hiányzott, a GYSEV és a Stadler már tavasszal megkötötte a szerződést, az Európai Befektetési Bank pedig rábólintott, hogy ad pénzt, amint a kormányzati jóváhagyás megérkezik. Erre szeptember 19-e volt a határidő.
Szeptember 9-e este jelent meg a vonatkozó határozat a Magyar Közlönyben.
A határozat felhatalmazza a pénzügyminisztert, hogy a magyar állam nevében a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) személyszállítási közszolgáltatásának színvonalának javítását szolgáló 9 darab, továbbá opcionálisan 2 darab motorvonat beszerzésének finanszírozását célzó, legfeljebb 160 millió euró tőkeösszegű hitelszerződéshez kapcsolódóan 100%-os mértékű egyedi állami garanciát vállaljon a hitelszerződésből származó fizetési kötelezettségekre.
A GYSEV Zrt. a hitelszerződést nyilvános pályázat kiírása, ajánlatok bekérése nélkül az Európai Beruházási Bankkal kötheti meg. A kormány felhívja az építési és közlekedési minisztert, gondoskodjon arról, hogy a GYSEV Zrt. az opcionálisan beszerzendő motorvonatok finanszírozásához a hitelszerződés szerinti hitelből csak annyit hívjon le, amely összeghez szükséges – önrésznek minősülő – projektek forrása a hitel lehívásakor a GYSEV Zrt. részére rendelkezésre áll.
Ez a projekt az egyetlen olyan a vonatbeszerzési tervek közül, amely azonnal végrehajtható, és új személyszállító járműveket biztosítana. A szerződés szerint a Stadler 9 Intercity minőségű motorvonatot adna, és emellé még további 4 vonatra kapna opciót a GYSEV, a járműveket a Budapest–Sopron, illetve a Budapest–Szombathely vonalon állítanák forgalomba. (A kormány, mint látható, a négyből kettőhöz járult hozzá.) A legelsők valószínűleg 2027-ben készülhetnének el.
Bár a Csáddal kötendő megállapodásokról szokatlan módon nap közben jelent meg a Magyar Közlöny a kormány határozatával, a nap végére helyreállt a szokásos eljárás: a vonatbeszerzésről szóló döntést a hivatalos lapnak egy következő számában, este tették közzé.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.
Egyes gazdaságokra és szektorokra bontva tekintjük át, mi lehet a 15 százalékos általános vám hatása.