Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Ránk várnak.
Belgrád és Szabadka között, a Budapest-Belgrád vasútvonal teljes szerbiai szakaszán november 24-én indulhat a közlekedés, egy évvel a tervezett határidő előtt átadják a vasútvonalat – közölte Aleksandar Vucic szerb köztársasági elnök csütörtökön Szabadkán, ahova az Újvidékről közlekedő tesztvonattal érkezett.
A szerb elnök emlékeztett arra, hogy Belgrádból 70 perc alatt lehet majd eljutni a 184 kilométerre fekvő Szabadkára, a vasútvonal teljes elkészülte után pedig a szerb és a magyar főváros közötti menetidő nem lesz több 2 óra 40 percnél (a MÁV weboldalán még 3,5 óra szerepel). Vucic arról is beszélt, hogy a Vajdasági Magyar Szövetség (VMSZ) nélkül nem lehetett volna ilyen gyorsan és hatékonyan felújítani a Szabadka és Belgrád között vasútvonalat. “Barátságom Pásztor Istvánnal az elmúlt 12 évben építette ezt az országot”, a Szerbia és Magyarország közötti kapcsolatokat – mondta.
“Ő hidat képezett közöttünk. A Pásztor Bálint iránti tiszteletem építi a kapcsolatokat a jövőben” – utalt a szerb elnök a VMSZ majdnem egy éve elhunyt elnökére, illetve a legnagyobb délvidéki magyar párt jelenlegi elnökére, előbbi fiára. Pásztor István mutatta be egymásnak Orbán Viktort és Vucicot.
Nemrég derült ki, hogy Orbán Viktor apjának bányájából veszik az anyagot a beruházás magyarországi szakaszára. A projekt egyébként folyamatosan drágul, és az sem teljesen világos, hogy ennyi pénzért (és hitelért) kinek éri meg tulajdonképpen a valaha vol legnagyobb magyar vasútfejlesztés, már az Orbán-családon kívül.
A magyarországi szakasznak az eredeti tervek szerint már 2017-re el kellett volna készülnie, ám a projekt folyamatosan csúszik, a kivitelezési szerződést csak 2019-ben, a Kína és Magyarország közti hitelszerződést végül 2020-ban írták alá. Vucic elnök idén áprilisban azt nyilatkozta, bízik benne, hogy “magyar barátaink 2025 végéig vagy 2026 február–márciusára végeznek a magyar oldalon”.
A Belgrád-Budapest vasútvonal Szabadka és Újvidék közötti szakaszának tesztelése szeptember 23-én kezdődött, és október 10-ig tart. A mérővonat ellenőrzi a vasúti sínek állapotát és az elérhető maximális sebességet, amely meghaladhatja az óránkénti 200 kilométert. A Budapest-Belgrád vasútvonal egyik szerbiai részén, az Újvidék és Belgrád közötti szakaszon 2022 márciusa óta folyik a közlekedés, a menetidő 36 perc.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Élhetnek-e együtt valaha az izraeliek és a palesztinok? Mit gondol egy izraeli katona arról, akik nem akarják a gázai háborút? Földes András izraeli videóriportja erre is rákérdez, és azt is megmutatja, hogy milyen háború zajlik maguk az izraeliek között.
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.