Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Lázár János törvénymódosítója szerint a minimális szolgáltatási szintet lecsökkentenék, a párhuzamosságokat pedig megszüntetnék.
Vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő törvénymódosítást nyújtott be a parlamentnek Lázár János – írja Vitézy Dávid a Facebook-oldalán.
A budapesti politikus szerint csökkentené a minimális szolgáltatási szintet a törvényjavaslat, így ezen túl már csak napi 2 járatnak kell majd közlekednie:
Vitézy szerint, míg a környező országokban az ütemes, óránkénti menetrend a cél, addig nálunk visszalépés lenne, ha megvalósulnának a javaslatban foglaltak, mert Budapest és a nagyvárosok jelentős része között ma is megvan az óránkénti ütemes menetrend Magyarországon.
Emellett a volt főpolgármester-jelölt szerint a vidéki vasútvonalak bezárását készíti elő az építési és közlekedési miniszter. Egyrészt a törvénybe bekerülne, hogy „ha a vasúti személyszállítási közszolgáltatást végző közlekedési szolgáltató által végzett személyszállítási közszolgáltatás műszaki okból vasúti járművel nem látható el”, akkor egyes vasúti szabályokat már nem kell alkalmazni. Ez Vitézy szerint a bezárt vonalakat már nem érinti, „tehát a törvénymódosítás további vonalbezárásokat vetít előre”.
A vonalbezárásokra a szándék Vitézy Dávid szerint egy másik ponton is nyomon érhető. A törvényjavaslat kimondaná, hogy minden relációban csak egyféle közlekedési móddal, „a leghatékonyabb közlekedési móddal” látná el a jövőben a közszolgáltatást az állam. Nem is tagadja a törvényjavaslat, hogy ezzel jelentős szolgáltatáscsökkentést készít elő, szó szerint ezt írja: „Nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50 százaléknál nagyobb mértékű eljutásiidő-növekedést jelentene” – olvasható a bejegyzésben.
Lázár János és Vitézy Dávid rendszeresen üzenget egymásnak, de a miniszter legutóbb Hadházy Ákossal keveredett vitába, és durva szóváltás alakult ki köztük. Legutóbb Vitézy a Kőbány-Kispest vasútállomás leállított felújítása miatt kritizálta a tárcavezetőt:
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Volt idő, amikor Orbán Viktor a nyugati szövetségeseivel tartott, és segédkezett Szlobodan Milosevics diktatúrájának megbuktatásában. Ma már azonban az orosz érdekek megtestesítőjeként az autokrata szerb vezetést támogatja.
Földes András riportja Munkácsról.
Ezúttal nem kellett fapadoson gubbasztania a miniszterelnöknek.
Egy száját kitátó, nemzeti színű oroszlán van a borítón.
Tűzoltók és mentőhelikopter is érkezett a helyszínre.
A hánykolódó gép sötétbe borult fedélzetén sikoltoztak az utasok.
„Meglátom majd, hogy kinek a hibája.”
Megfeledkeztek a felsőoktatásról.