Lehet-e egy vállalkozás kötelező bankszámlája Wise vagy Revolut számla?
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Lázár János törvénymódosítója szerint a minimális szolgáltatási szintet lecsökkentenék, a párhuzamosságokat pedig megszüntetnék.
Vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő törvénymódosítást nyújtott be a parlamentnek Lázár János – írja Vitézy Dávid a Facebook-oldalán.
A budapesti politikus szerint csökkentené a minimális szolgáltatási szintet a törvényjavaslat, így ezen túl már csak napi 2 járatnak kell majd közlekednie:
Vitézy szerint, míg a környező országokban az ütemes, óránkénti menetrend a cél, addig nálunk visszalépés lenne, ha megvalósulnának a javaslatban foglaltak, mert Budapest és a nagyvárosok jelentős része között ma is megvan az óránkénti ütemes menetrend Magyarországon.
Emellett a volt főpolgármester-jelölt szerint a vidéki vasútvonalak bezárását készíti elő az építési és közlekedési miniszter. Egyrészt a törvénybe bekerülne, hogy „ha a vasúti személyszállítási közszolgáltatást végző közlekedési szolgáltató által végzett személyszállítási közszolgáltatás műszaki okból vasúti járművel nem látható el”, akkor egyes vasúti szabályokat már nem kell alkalmazni. Ez Vitézy szerint a bezárt vonalakat már nem érinti, „tehát a törvénymódosítás további vonalbezárásokat vetít előre”.
A vonalbezárásokra a szándék Vitézy Dávid szerint egy másik ponton is nyomon érhető. A törvényjavaslat kimondaná, hogy minden relációban csak egyféle közlekedési móddal, „a leghatékonyabb közlekedési móddal” látná el a jövőben a közszolgáltatást az állam. Nem is tagadja a törvényjavaslat, hogy ezzel jelentős szolgáltatáscsökkentést készít elő, szó szerint ezt írja: „Nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50 százaléknál nagyobb mértékű eljutásiidő-növekedést jelentene” – olvasható a bejegyzésben.
Lázár János és Vitézy Dávid rendszeresen üzenget egymásnak, de a miniszter legutóbb Hadházy Ákossal keveredett vitába, és durva szóváltás alakult ki köztük. Legutóbb Vitézy a Kőbány-Kispest vasútállomás leállított felújítása miatt kritizálta a tárcavezetőt:
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
A politikai haszonszerzést szolgáló, észszerűtlen beavatkozások sorába illik a készpénzfizetés alkotmányos joga. A szabályok ráadásul néhol nem is egyértelműek, és komoly versenyhátrányt okozhatnak a magyar piaci szereplőknek.
A péntek reggel, megszokott módon miniszterelnöki interjúval indul a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.
Az elmúlt években némileg átrendeződtek Adnan Polat magyarországi befektetései.
Magyar Péter felemelkedése önmagában csak az egyik oka annak, hogy a miniszterelnök alatt szemlátomást inog a szék.
Magyar Péter ingatlanok, festmények, autó és pianínó mellett még egy 20 forint névértékű 4iG-részvényt is feltüntetett.