Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Lázár János törvénymódosítója szerint a minimális szolgáltatási szintet lecsökkentenék, a párhuzamosságokat pedig megszüntetnék.
Vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő törvénymódosítást nyújtott be a parlamentnek Lázár János – írja Vitézy Dávid a Facebook-oldalán.
A budapesti politikus szerint csökkentené a minimális szolgáltatási szintet a törvényjavaslat, így ezen túl már csak napi 2 járatnak kell majd közlekednie:
Vitézy szerint, míg a környező országokban az ütemes, óránkénti menetrend a cél, addig nálunk visszalépés lenne, ha megvalósulnának a javaslatban foglaltak, mert Budapest és a nagyvárosok jelentős része között ma is megvan az óránkénti ütemes menetrend Magyarországon.
Emellett a volt főpolgármester-jelölt szerint a vidéki vasútvonalak bezárását készíti elő az építési és közlekedési miniszter. Egyrészt a törvénybe bekerülne, hogy „ha a vasúti személyszállítási közszolgáltatást végző közlekedési szolgáltató által végzett személyszállítási közszolgáltatás műszaki okból vasúti járművel nem látható el”, akkor egyes vasúti szabályokat már nem kell alkalmazni. Ez Vitézy szerint a bezárt vonalakat már nem érinti, „tehát a törvénymódosítás további vonalbezárásokat vetít előre”.
A vonalbezárásokra a szándék Vitézy Dávid szerint egy másik ponton is nyomon érhető. A törvényjavaslat kimondaná, hogy minden relációban csak egyféle közlekedési móddal, „a leghatékonyabb közlekedési móddal” látná el a jövőben a közszolgáltatást az állam. Nem is tagadja a törvényjavaslat, hogy ezzel jelentős szolgáltatáscsökkentést készít elő, szó szerint ezt írja: „Nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50 százaléknál nagyobb mértékű eljutásiidő-növekedést jelentene” – olvasható a bejegyzésben.
Lázár János és Vitézy Dávid rendszeresen üzenget egymásnak, de a miniszter legutóbb Hadházy Ákossal keveredett vitába, és durva szóváltás alakult ki köztük. Legutóbb Vitézy a Kőbány-Kispest vasútállomás leállított felújítása miatt kritizálta a tárcavezetőt:
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Hiába uralta eddig a hétvégét a McLaren, a 40. Magyar Nagydíj időmérő edzésén a Ferrari szerezte meg a pole pozíciót.