A világ egyik legnagyobb boltlánca, a francia Carrefour, amely a kelet-közép-európai régióban Romániában és Lengyelországban van jelen erős hálózattal, keresi a stratégiai alternatívákat olaszországi tevékenységének leváltására – adta hírül a European Supermarket Magazine kiskereskedelmi szakportál sajtóértesülésekre hivatkozva. A német Lebensmittel Zeitung úgy tudja, hogy a Lidl, a Conad és az Esselunga érdeklődik a francia vállalat olaszországi boltjai iránt. A cégek nem kommentálták ezt a hírt az olasz Il Sole-24 Ore újság kérdésére.
Nem könnyű menet
Olaszország ugyan a Carrefour negyedik legnagyobb piaca Európában, ám a francia cég nehezen boldogul a szomszédos országban, mert szokatlan számára a fragmentált piac. Ennek eredményeként az áruházláncok rangsorában csak a nyolcadik helyre tudott felkapaszkodni Olaszországban.

A Carrefour Italiától azt várták a vállalatnál, hogy vezető szerepet játszhat az olasz piacon, ám ehelyett csak vergődik. Az elmúlt évben 5,3 százalékkal, 3,6 milliárd euróra (mostani árfolyamon közel 1 451 milliárd forint) csökkent árbevétele, amihez 250 milliós (100 milliárd forint feletti) veszteség társult. Ezzel párhuzamosan csökkent piaci részesedése és zsugorodott boltlánca. Az 1200 olaszországi Carrefour-áruházból 900 partnervállalkozó kezében van.
A Mediobanca közvélemény-kutató cég nemrégiben készült felmérése szerint az egy négyzetméterre eső értékesítés 5716 eurót (2,3 millió forint) tett ki, ami elmarad az olaszországi kiskereskedők 7770 eurós (3,1 millió forint) (átlagától. A Carrefour Italia 2019 és 2023 között összesen 874,2 millió euró (352,3 milliárd forintos) veszteséget halmozott fel.
A Financial Times korábbi értesülése szerint a Carrefour fel akarja adni azokat a „nem alapvető” piacait, amelyek rosszul muzsikálnak. Olaszország mellett idetartozik Belgium, Románia és Lengyelország is. A cég nemrégiben hagyta el Jordániát és Ománt.