31 kérdést tisztázott a Magyar Államkincstár a nyugdíjasok élelmiszer-utalványáról

Lehet-e visszaadni az utalványból? Mi történik, ha nincs senki otthon, amikor jön a postás? Fizethetnek-e vele vegyesboltban? Ezeket és más hasonló kérdéseket járt körül a Magyar Államkincstár.

  • HVG HVG
31 kérdést tisztázott a Magyar Államkincstár a nyugdíjasok élelmiszer-utalványáról

Július végén jelent meg a Magyar Közlönyben a nyugdíjasok élelmiszer-utalványairól szóló rendelet, mostanra pedig a Magyar Államkincstár is összeállított egy tájékoztatót, amelyben 31 ezekkel kapcsolatos kérdésre adják meg a választ. A felsorolásban sok olyan részletet igyekeznek tisztázni, amely a rendelet jogi nyelvezete alapján elsőre nem biztos, hogy könnyen érthető.

Egyértelműsítik például, hogy csakis egyszer kísérlik meg a kézbesítést, és ha nincs épp ott senki, akkor a postás értesítőt hagy, amellyel tíz munkanapon belül a postán át lehet venni a küldeményt. Aki ebből a határidőből is kicsúszik, az november 14-ig kérheti az Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságától, hogy küldjék ki neki újra.

Minden érintett 30 ezer forint értékű utalványt fog kapni: három-három darab 5000-es, valamint 3000-es címletben, továbbá két-két darab 2000, illetve 1000 forintosban. Ezeket legkésőbb december 31-ig fel kell használni. Visszaadni nem lehet belőle, tehát ha valaki 750 forintért vásárol egy ezres utalvánnyal, az nem kap meg 250 forintot készpénzben. Szintén fontos részlet, hogy az utalvány nem névre szóló, tehát el lehet küldeni mást is vásárolni vele.

Az utalványt minden olyan kereskedő és őstermelő köteles elfogadni, aki hideg élelmiszert árusít, nem vendéglátó-ipari tevékenység keretében, hanem például boltban vagy piacon. Azonban olyan üzletben nem váltható be, amelynek a főtevékenysége nem élelmiszer-kereskedelem, azaz például benzinkutakon, drogériákban, vegyeskereskedésben – írja az Államkincstár.

(via 24.hu)

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek