Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Bár több elemző szerint az elmúlt tíz évben kisebb arányú visszaköltözés indult el az agglomerációból a fővárosba, a Napi Gazdaság által megkérdezett ingatlanközvetítők szerint a folyamat mára leállt.
Maholányi Pál, az Otthon Centrum szentendrei irodájának vezetője a Napi Gazdaság szombati számában azt mondta: a Budapest agglomerációjába kiköltözők zöme ma már tudatos vásárló, a döntés előtt alaposan mérlegeli a kertvárosi lét előnyeit és hátrányait, akár szakemberrel is megnézeti az adott ingatlant, és persze kéri és ellenőrzi a zöldkártyát.
Az év eleji végtörlesztési hajrában elsősorban a családi házak iránt nőtt a kereslet, napjainkban pedig szinte minden ingatlanpiaci szegmensben van érdeklődő. A fiatal üzletembereknek, menedzsereknek nem számít a magasabb benzinköltség, ők a magasabb árkategóriában − 40−50 milliótól − keresik a család otthonát, méretben azonban az "emberléptékű" kategóriát preferálják. Akiknek fontos a tömegközlekedés (HÉV, buszjáratok), valamint az óvoda, iskola elérhetősége, rendszerint 35 millió forint alatt keresnek lakható ingatlant - olvasható a lapban.
A végtörlesztésből még mindig van szép számú lakóingatlan a piacon, melyek továbbra is kedvező áron megszerezhetők, s nemcsak lakhatásként, de befektetésnek − bérbe adva − sem jelentenek rossz üzletet − mondta a lapnak Maholányi. A városban ugyanis a bérletek iránt is felerősödött a kereslet.
Bátai Lajosné, a dunakeszi székhelyű Bátainé és Fia Ingatlaniroda tulajdonosa úgy látja, a legtöbb vevő változatlanul a fővárosból érkezik, akik pedig megválnak az itteni házuktól, lakásuktól, nem azért teszik, hogy visszaköltözzenek Budapestre: az egyik legfőbb ok, hogy "belefulladnak" a felvett banki kölcsönbe, a másik pedig általában az, hogy önálló életet kezdenek a gyerekek, így a szülők kisebb lakóingatlant keresnek, de többnyire maradnak a jó infrastrukturájú városban.
Korpos Anna, a biatorbágyi Kékmadár Iroda tulajdonos-ügyvezetője mondja, egyre nagyobb az érdeklődés a fejlődő település iránt. Ezt a viszonylag elérhető ingatlanárak, a csendes környezet és a tiszta levegő, a sok zöldterület és nem utolsósorban a kiváló tömegközlekedés indukálja. Már ma is jó a gyorsvasút, de a jövőben tovább fejlesztik a MÁV elővárosi vonatközlekedését.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.