Senki se keressen liftet 2020-ig az egyre málló reptéri megállóban

A ferihegyi vasúti megálló liftjei eddig is híresen megbízhatatlanok voltak. A helyzet most annyit változott, hogy most már esély sincs a működtetésükre, valamennyit leállították, a MÁV szerint cserélni kell a felvonókat.

  • hvg.hu hvg.hu
Senki se keressen liftet 2020-ig az egyre málló reptéri megállóban

„A két peron között a felüljárón, lépcsőn továbbra is biztosított az átjutás a vágányok felett” – így csempészett némi pozitivitást a MÁV abba a közleményébe, amelyben bejelentették, hogy a gyakori rongálások és meghibásodások miatt bizonytalan időre le kellett állítani a ferihegyi vasúti megállóhely liftjeit.

A három lift rendszeresen elromlott, a folyamatos, biztonságos üzemeltetésre, további használatra mostanra alkalmatlanná váltak. Ezt a műszaki állapotra vonatkozó független szakértői vélemény is megerősítette. 

A felvonók működését szabályozó, egyedi vezérlések javítása és gyártása megszűnt, a karbantartások, javítások után legtöbbször egy napig sem bírták a strapát a liftek.

A Budapest–Cegléd vasútvonal vágányain keresztüli, legközelebbi szintbeli, akadálymentes átjutási lehetőség Szemeretelep megállóhelynél, illetve az Üllői út és a Ferihegyi repülőtérre vezető út kereszteződésénél található – hívta fel a figyelmet a MÁV.

A vasúttársaság szakemberei vizsgálják, hogyan lehetne a ferihegyi megálló peronjai között biztonságos és akadálymentes közlekedést kialakítani. Ez akár több hónapot is igénybe vehet – jelezték. Addig az utasok türelmét kérik.

A közlemény végén derül ki, hogy „a tervek szerint új felvonók telepítése és a liftaknák átépítése 2020 első felében várható”.

Az Index munkatársai elmentek a helyszínre, megkérdezték az utasokat, milyen tapasztalataik voltak a liftekkel. Volt, aki azt mondta, hogy hónapokkal ezelőtt voltak utoljára használhatóak a liftek. Egy idős nő szerint 1-2 éve ott "rohad" a lift, többször beázott már. Egy háromgyermekes édesanya azt mesélte, hogy nyolc éve használták volna rendszeresen a liftet, ha működött volna. Volt olyan, hogy délelőtt még üzemelt, de délutánra már megint elromlott.

A videóban elhangzik, hogy a fedett felüljáró nyáron különösen kellemetlen hely, mert beszorul a forró levegő, így a felfele lépcsőző utasokat a magasban még nagyobb hőség fogadja. A lift hiánya azokat is kellemetlenül érinti, akik vonattal mennek ki a Nyugatiból vagy Zuglóból Ferihegyig, és a csomagjaikkal kénytelenek lépcsőzni, hogy átmenjenek a szemből induló reptéri buszra. Kötöttpályás kapcsolat a terminálokig még mindig ugyanis, egyelőre csak tervek léteznek ezzel kapcsolatban.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.