Kiírták a Közlekedési Múzeum pályázatát, világhírű építészek jelentkeztek a feladatra

Kőbányán, az egykori Északi Járműjavító területén, az 1-es és 28-as villamosvonalak találkozásánál épülhet meg az új Közlekedési Múzeum.

  • hvg.hu hvg.hu
Kiírták a Közlekedési Múzeum pályázatát, világhírű építészek jelentkeztek a feladatra

A 2009-ben bezárt, azóta üresen álló Északi Járműjavító a hazai vasúti jármű- és mozdonygyártás, -javítás fellegvára volt. A kormány decemberi döntése értelmében a múzeum fő épülete az úgynevezett Dízelcsarnokban kap helyet. Vitézy Dávid, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója Facebook-posztban számolt be a pályázatról.

A részvételi szándékukat kinyilvánító építészirodák között olyan nagy nevek tűntek fel, mint a Bjarke Ingels Group, a Foster & Partners, a David Chipperfield Architects vagy a Lacaton & Vassal. A szomszédos, úgynevezett Eiffel-csarnokban a Magyar Állami Operaház fejlesztése valósul meg, ezáltal új kulturális negyeddé formálják az elhanyagolt X. kerületi ipari zónát. A két beruházás együttesen Budapest legnagyobb, barnamezős jellegű kulturális városfejlesztését alkotja.

A MÁV 1958–1962 között épített ún. Dieselcsarnoka a 20. század ipari építészetének jellegzetes, a maga idejében korszerűnek számító mérnöki alkotása volt. A korábbi városligeti épülethez képest az új helyszínen több mint két és félszer akkora, 13 ezer négyzetméternyi kiállítótér áll majd az intézmény rendelkezésére. Míg az előző kiállítóhelyen csupán 80 eredeti jármű bemutatására volt lehetőség, az új tárlaton legalább 190 darabot láthat majd a közönség. A jelenleg 21 ezer darabos, folyamatosan bővülő gyűjteményből minden korábbinál több érték válik a nagyközönség számára hozzáférhetővé.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Minden idők legnagyobb ellenzéki erődemonstrációjára készül Magyar Péter, de kockázatos vállalás a Tisza-előválasztás

Minden idők legnagyobb ellenzéki erődemonstrációjára készül Magyar Péter, de kockázatos vállalás a Tisza-előválasztás

Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.