szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kormányfő Hongkongban is leszögezte, hogy csak az érzékelhető mértékű benzinár-csökkentésnek van értelme.

"Egyfajta gyakorlatot nem érdemes folytatni, azt, ami két forinttal csökkentette a benzin árát" - jelentette ki a miniszterelnök, aki szerint akkor szabad csökkenteni, ha az érzékelhető. Véleménye szerint egy kismértékű csökkentés a fogyasztó számára nem jelent könnyebbséget, a költségvetés viszont komoly mértékű bevételtől esik el.

Az érzékelhető csökkentés Gyurcsány Ferenc szerint nem lehet kevesebb tíz forintnál. „De azért legyen világos: az árat alapvetően nem mi diktáljuk" - mondta, hangsúlyozva, hogy a benzin ára miatt most az egész világon nagy a baj.

A benzin árának dolgában kétfajta érzékenységet kell összehangolni. Egyik oldalról igaz, hogy a magyar átlagos jövedelmi viszonyokhoz képest bántóan magas kezd lenni az üzemanyag ára. "Ugyanakkor miniszterelnökként mindennap azzal a kérdéssel is találkozom, hogy miként lesz több pénz az Operaháztól kezdve az utak befoltozásáig" – jelentette ki a kormányfő. „A közeljövőben szükséges lehet olyan döntést hozni, amely máshol találja meg az optimumot e két szempont között" - mondta a miniszterelnök, hangsúlyozva, azért fogalmaz így, mert nem szeretne egyelőre a kelleténél többet mondani.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy az általános forgalmi adó január 1-jétől életbe lépő 5 százalékos csökkentése 10-15 forinttal mindenképpen csökkenteni fogja a benzin árát.

Gyurcsány Ferenc szerint két út lehetséges: „vagy a forgalmi és jövedéki adókon keresztül belenyúlnak az árakba, vagy pedig a benzin árának emelkedésével megnövekedett állami bevételeket speciális módon célzott társadalmi csoportok számára használják fel. Hozzáteszem, inkább ez utóbbit szeretnék nagyon sokan, különösen az Európai Unióban. E két megoldás között folyik a vita" - mondta a miniszterelnök.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Szellem

Ár a benzinért

A kőolajár-robbanás hatására egyszeriben gazdaságossá válhat néhány elfeledett vagy új technikai megoldás a fekete arany kitermelésére, sőt az üzemanyag gyártására is. Akár feléledhet egy, a hitleri Németországban alkalmazott, szénből benzint előállítani képes alternatíva.

MTI Gazdaság

Súlyos az amerikai benzinhiány

Londoni iparági elemzők szerint az elmúlt kereskedési napok meredek olajáresésével a piac messze túlkorrigált lefelé, ugyanis az olajárakat jelentős mértékben meghatározó amerikai benzinpiacon változatlanul igen súlyos a hiány.

MTI Gazdaság

Drága benzin helyett olcsóbb etanol

Az üzemanyagárak emelkedésének következményeként autósok világszerte kezdik felfedezni a bio-üzemanyagokat, például a cukornádból vagy kukoricából előállított etanolt.

hvg.hu Gazdaság

Toplista: benzinárak a világ országaiban

Dublinban, Genfben és Tokióban is olcsóbb a benzin, mint Budapesten - derül ki abból a 36 nagyváros benzinárait összehasonlító listából, amelyet az AirInc tanácsadó cég állított össze. Egy másik benzinár-listából az is látható, hogy kelet-közép-európai régióban változatlanul Magyarországon a legdrágább az üzemanyag.

MTI Gazdaság

Rekord benzinárra számítanak a britek

Literenkénti 1 fontos - 360 forintos -, soha nem látott kiskereskedelmi benzinárra készülnek a brit forgalmazók. Ehhez előbb több ezer kutat át kell állítani, mert a kijelzők többsége nem tud ilyen magas egységárat mutatni. Elemzők most már 100 dollár feletti hordónkénti olajárat sem zárnak ki.