szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Fővárosi Bíróság jogosulatlannak és tisztességtelennek ítélte a Malév 2004. februárjában bevezetett repülőjegy-kiállítási díját. Az ítélet ellen a légitársaság fellebbezést nyújt be.

A Malév 2004. februárja óta az értékesített repülőjegyek után repülőjegy-kiállítási díjat, más néven szervizdíjat számít fel a fogyasztóknak. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) ezt a fogyasztókat sújtó, többletszolgáltatás nélküli áremelésnek vélte, és az árdrágítás ellen tiltakozva a bírósághoz fordult.

Az egyesület közleményében rámutat: nem a légitársaságok és utazási irodák azon jogát vonják kétségbe, hogy szabadon állapítsák meg áraikat, ám azt nehezményezik, hogy jogosulatlan költségelemekre hivatkozva, a fogyasztókat megtévesztve alakítsák át költségstruktúrájukat.

Az OFE rámutat: az utas a repülőjegy megvásárlásakor nem magát a jegyet, hanem az ahhoz kapcsolódó szolgáltatást vásárolja meg, többletdíjra a légitársaság így csak az utazáshoz kapcsolódó többletszolgáltatásért volna jogosult.

Az OFE adatai szerint a szervizdíj az utak hosszától is függően különbözik a légitársaságoknál, de jellemzően több ezer forinttól indul. A Malévnél például az út hosszától és a komforttól függően 1.000, és 5.500 forint.

Krebsz Adrien, a Malév szóvivője elmondta: az ítélet még nem jogerős, a társaság ugyanakkor nem ismeri el az ítélet jogalapját, és fellebbezni fog az ellen. A szóvivő utalt arra, hogy a szervizdíj minden légitársaságnál bevett, széleskörűen alkalmazott, közismert gyakorlat.  Krebsz Adrien utalt arra, hogy a jegyár és a viteldíj nem ugyanaz, mert az utóbbi csak a fuvarozás ellenértékét tartalmazza, míg a jegyár egyéb költségeket, például a reptéri illetéket is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Egymilliárdos online jegybevételt ért el a Malév

Idén az első két és fél hónapban a Malév internetes portálján csaknem egymilliárd forint volt az online jegyértékesítés, ez szinte eléri a tavalyi egész évi értékesítés volumenét. A legkedveltebb útirány London, New York, Párizs, Brüsszel és Várna.