szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Gyurcsány Ferenc miniszterelnök és Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter március 11-én délután 3 órakor adja át az M5-ös autópálya Szeged-Röszke közti 14 kilométeres szakaszát.

Ábrahám Gergely, a gazdasági miniszter szóvivőjének közleménye szerint az átadással elkészül Magyarország első "határtól határig" tartó autópályája, amely összeköti a Balkán országait az Európai Unióval.

Az átadás - rendhagyó módon - egy futóverseny is lesz egyben, amelyet a szegedi Napraforgó Futóklub szervez. Kóka János - mint a verseny fővédnöke - is teljesíti a versenyt.

"Magyarországon korábban sosem rendeztek futóversenyt autópályán. A különleges alkalomra való tekintettel Kóka János minden kormánypárti, ellenzéki, parlamenti, illetve azon kívüli politikust meghív a sztrádafutásra, hogy tegyék félre ellentéteiket és teljesítsék, fussák le együtt a Röszke-Szeged távot szombaton délután 3 órakor" - invitál a miniszteri közelemény. 
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Hét nap

SZTRÁDAKARTELLDÖNTÉS

A Fővárosi Bíróság nem jogerősen helybenhagyta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) határozatát, amely 2004 nyarán...

Gazdaság

Sztrádaépítési változatok

A minden elődjénél több autópályát építtető Gyurcsány-kormány újabb - kétkedéssel fogadott - módszert vezetett elő a sztrádaprogram büdzsén kívüli finanszírozására.

Dzindzisz Magdalena (hvg.hu) Gazdaság

Mobillal fizethetjük a sztrádadíjat

Hamarosan mobiltelefonnal is lehet sztrádamatricát vásárolni – erősítette meg a Hvg.hu-nak az Állami Autópálya-kezelő Zrt. szóvivője. Mindhárom mobilcég tervei között szerepel a szolgáltatás elindítása.

Gazdaság

Túl drágák a magyar autópályák?

A hazai sztrádák műszaki előírásai sokkal szigorúbbak a környező országokénál, információink szerint akár 25 százalék is megspórolható lenne anélkül, hogy a biztonság rovására menne. A lehetőségeket a gazdasági tárca vizsgálja - írja a Világgazdaság.

MTI Itthon

Gyurcsány felelősségről, autópályáról és az EU-pénzekről

A miniszterelnök kedd reggel sugárzott rádióinterjújában azt kifogásolta, hogy az unió költségvetése nem az egyes országok valós igényeit veszi figyelembe. Szólt arról is, hogy szerinte a hazai autópálya-építés költségei a korlátozott verseny miatt ilyen magasak.

Gazdaság

Autópályák Kelet-Európában

Eltérő ütemben, minőségben és árakon épülnek az autópályák Kelet-Európában, és a beruházások általában nem mentesek a kormányok politikai érdekeitől.

MTI Itthon

A Fidesz olcsóbbá tenné az autópálya használatot

A Fidesz kormányra kerülése esetén 2007. január 1-jétől eltörli az 1.600 köbcenti alatti autók regisztrációs díját, és 50 százalékkal csökkenti az éves autópálya-díjat az 1.600 köbcenti alatti autót használók számára – jelentette be Selmeczi Gabriella.

Gazdaság

Visszajáró sztrádapénzek

A kormánynak a legrosszabb esetben 336 milliárd forintot kell visszafizetnie az idén a sztrádaprogram trükkös elszámolása miatt a Nemzeti Autópálya Rt.-nek, de ebből megpróbál 100 milliárdot visszatartani.

MTI Gazdaság

Többet keresnek az autósztráda mellett élők

A vidéki átlagjövedelem 120 százalékát is elérik az M7-es és az M1-es autópálya 30 kilométeres körzetében a jövedelmek - derül ki Németh Nándor tanulmányából, amely az MTA Közgazdaságtudományi Intézete gondozásában most megjelent kiadványban szerepel.