Százmilliós bírságot ért a hülyézés

Százmillió forintra büntette a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a Media Markt hálózatot működtető céget, mert úgy ítélte meg, hogy a május és június közötti időszakban folytatott „Hülye, aki nem ünnepel” reklámkampány káros a gyerekek értékítéletének fejlődésére – írja a Napi Gazdaság.

  • MTI MTI
Százmilliós bírságot ért a hülyézés

Az üzleti és pénzügyi hírlap írása szerint a büntetést a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Főfelügyelősége rótta ki, összesen 23 írásos bejelentés alapján, majd a regionális fogyasztóvédelmi szervezeteket összefogó NFH másodfokon jóváhagyta a bírság összegét és a regionális szervezet indoklását.

Az Önszabályozó Reklámtestület első körben még kifogástalannak minősítette a kampány kreatív részeit – emlékeztetett az újság. Maurer Andor, a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója értetlenül fogadta a bírságolást. Mint a lapnak elmondta, a cég a kampány előtt kikérte a reklámtestület véleményét, amely nem talált benne etikai kifogást.