szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Pert indít Újpest a főváros ellen a 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbításáért - írta a csütörtöki Népszabadság.

A IV. kerület a lap beszámolója szerint azt kéri a Fővárosi Bíróságtól: a beruházás elmaradása miatt állapítsa meg a károkozás tényét. A keresetet március végén, de legkésőbb április közepéig benyújtják - tájékoztatta a Néspzabadságot Derce Tamás, Újpest polgármestere.

Mint elmondta, a Káposztásmegyeren élő 25-30 ezer ember annak idején a metróépítés tudatában vásárolt lakást. A metróépítéssel azonban 1990-ben felhagytak, ennek ellenére a fővárosi szabályozás a mai napig építési tilalommal sújtja a nyomvonal területeit, így ezek az ingatlanok forgalomképtelenek, tehát eladhatatlanok. Emiatt pedig a kerület jelentős bevételektől esik el hosszú évek óta.

Újpestnek azonban nem a kártérítés a fő célja, hanem a 3-as metró továbbépítése az eredeti terveknek megfelelően, azaz Újpest városközponttól egészen a káposztásmegyeri lakótelepig - olvasható a lapban.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Itthon

4-es metró: tanácsadás 2,8 milliárdért

Nem tudott érdemben válaszolni a BKV és az AAM Tanácsadó Zrt. között létrejött - összesen majdnem 3 milliárd forint értékű - szerződések mögött álló tanácsadói tevékenységről feltett kérdésekre Becker László metróbiztos, akinek szerdán a 4-es metró beruházás állásáról kellett beszámolnia a városüzemeltetési bizottság előtt - írja az Index.hu.

MTI Itthon

A Fővám téren bukhat a metró uniós támogatása

Akár a 4-es metró remélt uniós támogatására is kihatással lehet, ha a főváros kitart amellett, hogy mégis a Hídépítővel fejezteti be a több hónapos csúszásban lévő Fővám téri állomást - írta a Népszabadság pénteki számában.