A BKV szerint nem 200, hanem várhatóan csak 42 millió forintos többletköltséget jelent a közlekedési társaság számára az a 25 alvállalkozói busz, amelyet hétfőtől három hónapra vesznek igénybe.
A BKV arra reagálva közölte ezt, hogy Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezetei Szövetsége (TDFSZSZ) alelnöke szerdán azt mondta: 3,5 millió forintba kerülnek naponta a buszok, így három hónapra levetítve a teljes kiadás 200 millió forint. A közlekedési társaság szerdán közleményben úgy reagált: egy busz napi költsége 2,4 millió forint, így a három havi díj is csak 101,3 millió forint lenne, de ebből le kell vonni a BKV saját buszainak állásából megspórolt kiadásokat.
Az alvállalkozókkal korábban más vonalakon történő személyszállításra kötött szerződés tartalmaz olyan kitételt, amely szerint a BKV jogosult egyes esetekben az adott szerződés terhére ideiglenes jelleggel újabb járműveket bevonni - írták. Hozzátették: egyetlen munkavállalónak sem szűnik meg a munkaviszonya az alvállalkozói buszok igénybe vétele miatt, hanem átirányítják őket más vonalakra.
Nemes Gábor szakszervezeti vezető arról is beszámolt, hogy 30 százalékkal lehetne olcsóbb a buszok üzemeltetése akkor, ha saját buszparkkal és saját dolgozókkal végeznék el a feladatot.
A BKV kedden közölte, hogy a VT Transmantól, illetve a Volánbusztól 25 buszt bérel, mivel az iskolakezdés miatt több járműre van szükség. A közlekedési társaság 16 éves átlagéletkorú buszparkja azonban olyan rossz állapotban van, hogy nem tudnak elég forgalomképes járművet az utcákra küldeni iskolakezdéskor, ezért vonnak be alvállalkozói buszokat. A nyári iskolaszüneti időszakhoz képest a változás jelentős, összesen mintegy 12 százalékkal több járművet kell forgalomba állítani, s csak az autóbuszok között mindegy 140 járművel többre van szükség.