szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Augusztusban a teljes 15 év feletti magyar lakosság 48 százaléka kerékpározott közlekedési vagy túrázási célból, a Múzeum körúton mért kerékpárforgalom azonos a bécsi Westbahnhof előtt mérttel - derült ki a Magyar Kerékpárosklub felméréséből.

Közlekedési eszközként országos szinten a magyar lakosság 46 százaléka használta kerékpárját, a fővárosban 11 százalék. A vizsgált időszakban - július végén és augusztus elején - a kerékpárt közlekedési eszközként használók 35 százaléka minden nap biciklizett, 14 százalék két hét alatt 10 napot. A 40-49 éves, illetve 60 év feletti férfiakra nagyobb arányban jellemző a közlekedési célú kerékpárhasználat. A budapesti lakosságon belül a 15-29 éves korosztály 19 százaléka használta kerékpárját közlekedésre. A magyar lakosság 10 százaléka túrázott kerékpárral, Budapesten 12 százalék. A szabadidős kerékpárhasználat az átlagosnál jobban jellemző a 15-39 év közöttiekre és a felsőfokú végzettségűekre. 

Az 1000 fős minta a főbb szociodemográfiai jellemzők - nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus és régió - mentén a 15 éves vagy idősebb magyarországi állandó lakosokra reprezentatív. A felmérést a TNS Hungary végezte, az adatfelvétel 2010. augusztus 7. és 15. között történt. 

A Magyar Kerékpárosklub 2010. július 2-án a Múzeum körúton felállította az első kerékpáros forgalomszámláló eszközt, az első két hónap összesítése alapján az adott szakaszon a legforgalmasabb időszak 17 és 18 óra között van, amikor 75 kerékpáros halad át óránként. A munkanapok átlagos forgalma 981 kerékpáros/nap, a munkanapok forgalma kétszerese a hétvégi forgalomnak. A Múzeum körúton mért kerékpárforgalom azonos a bécsi Westbahnhof előtt mért forgalommal, a legnagyobb napi forgalmat 1507 kerékpáros/nap jelentette.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Világ

"Az autó nem megfelelő a városi közlekedésre"

A világ legnagyobb kerékpáros konferenciáján a fő téma a bringa helyett sokkal inkább az ember és a város viszonyának újragondolása. A hvg.hu tudósítója a helyszínről, Koppenhágából jelentkezik.

MTI Itthon

Gyorsabb volt a tömegközlekedés és a bicikli, mint az autó

A közösségi közlekedést igénybe vevők nyerték az Európai Mobilitási Hét nyitóeseményeként megrendezett csütörtök reggeli eljutási versenyt Budapesten, a kerékpárosok alig lemaradva a második helyen értek célba, míg az autós közlekedés bizonyult a leglassabbnak.

MTI Világ

Párizs a bringásváros

Három évvel azután, hogy elindították a biciklibérlési rendszert, Párizs további erőfeszítéseket tesz azért, hogy kerékpáros-barát várossá váljon, a bicajos mennyországnak tartott Amszterdamhoz és Berlinhez hasonlóan.

hvg.hu Itthon

Közkívánatra: sikerült ellopatnunk a biciklinket - videó

Első tolvajtesztünket követően több olvasónk jelezte, hogy nem teremtettük meg a megfelelő körülményeket ahhoz, hogy az utcán kitámasztott kerékpárt tényleg ellopja valaki. Újabb, a Józsefvárosban forgatott videónkat már ők is megelégedéssel nézhetik meg.

hvg.hu Itthon

Kerékpárflotta a HVG munkatársainak

Tíz kerékpárból álló flottát vásárolt a HVG a vállalat munkatársainak. A saját márkajelzéssel ellátott Csepel Rapid biciklik átadása a Bringázz a munkába! kampány szombati záró rendezvényén volt.

hvg.hu Napi merítés

Bringás szupersztrádát nyitottak Londonban

Londonban egyre több a bringás az utakon, így a kerékpáros ingázás elősegítésére, valamint a városi kerékpározás biztonságának javításáért biciklis szupertsztrádát nyitottak meg - olvasható a Criticalmass.hu oldalon.

hvg.hu Itthon

Megpróbáltunk ellopatni egy kerékpárt Pesten

Hat órán keresztül állt Budapest belvárosában egy kerékpár, lakat nélkül. Különböző utcákban és tereken, különböző helyeken hagytuk egy-két órára. A bringa megúszta a veszélyes kalandot.

hvg.hu Napi merítés

A járdán biciklizés baj?

Miért baj, egyáltalán baj-e, hogy a járdán kerékpároznak? - teszi fel a kérdést a Magyar Kerékpárosklub, amelynek állásfoglalása a Critical Mass blogon is olvasható.

hvg.hu Napi merítés

Közbringa-rendszer Budapesten

Európa számos városában (Bécs, Párizs, Lyon, stb.) már régóta használatban van a közbringa-rendszer, de hamarosan Budapesten is igénybe lehet venni, ugyanis jövőre megérkezik a fővárosunkba is.