Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója azt mondta, hogy akárcsak a buszparknál, a jegyrendszer esetében is évtizedes Budapest lemaradása, nemcsak a nyugati, hanem a közép-kelet-európai nagyvárosokhoz képest is. A BKV-nak évente 10 milliárd forint veszteséget okoznak a bliccelők, a bérlethamisítók pedig további 2-3 milliárdot - tette hozzá.
A vezérigazgató szerint a jelentős kár miatt a beruházás pénzügyileg is megtérül majd. György István főpolgármester-helyettes ugyancsak azt mondta, hogy az új tarifarendszernek mindenképpen meg kell térülnie, mert a világ minden városában megtérült eddig. A mostani papíralapú jegyek drágák, a rendszer rugalmatlan, veszteséges és nehezen ellenőrizhető - jegyezte meg, de pontos összeg a kiépítéshez nem hangzott el.
A BKK forgalmi információkat is szeretne kapni az új elektronikus rendszerben, ezért azt is elvárja, hogy az minél pontosabb adatokat rögzítsen az utazási szokásokról, a járatok kihasználtságáról és a járatokon jelentkező menetdíjbevételekről is.
A vezérigazgató szerint a jelentős kár miatt a beruházás pénzügyileg is megtérül majd. György István főpolgármester-helyettes ugyancsak azt mondta, hogy az új tarifarendszernek mindenképpen meg kell térülnie, mert a világ minden városában megtérült eddig. A mostani papíralapú jegyek drágák, a rendszer rugalmatlan, veszteséges és nehezen ellenőrizhető - jegyezte meg, de pontos összeg a kiépítéshez nem hangzott el.
A BKK forgalmi információkat is szeretne kapni az új elektronikus rendszerben, ezért azt is elvárja, hogy az minél pontosabb adatokat rögzítsen az utazási szokásokról, a járatok kihasználtságáról és a járatokon jelentkező menetdíjbevételekről is.