Elbocsátások a révkomáromi hajógyárban

Szeptember végéig összesen 150 alkalmazott elbocsátását tervezik a dél-szlovákiai révkomáromi hajógyárban. Ebből 50 alkalmazottnak március végével már meg is szűnt a munkaviszonya.

  • MTI MTI
Elbocsátások a révkomáromi hajógyárban

Az elbocsátás hivatali dolgozókat és szakmunkásokat egyaránt érint - írja az Új Szó című pozsonyi napilap pénteki száma. "A hajógyár még tavaly októberben jelezte, hogy 50 embert készül elbocsátani, ezt a számot októberben 80-ra, majd idén április 20-án 150-re módosította – mondta az Új Szónak Silvia Szomíková, a révkomáromi munkaügyi hivatal szóvivője, hozzátéve, hogy a gyárban eredetileg 2011. június 30-ig tervezték végrehajtani a tömeges elbocsátást, majd a határidőt szeptember 30-ra módosították.

Az okokat a munkáltató nem köteles bejelenteni a hivatalnak. A hajógyár nem adott ki állásfoglalást a létszámleépítésről. Silvia Szomíková tájékoztatása szerint a munkaügyi hivatal szakemberei napokban tárgyalnak a hajógyár illetékeseivel az elbocsátott személyek elhelyezkedési lehetőségeiről, illetve esetleges átképzésükről.

A többségében magyarok által lakott Révkomáromban 1898-ban kezdődött a hajógyártás. A város legjelentősebb ipari üzeme az 1947-ben alapított Szlovák Hajógyár, amelynek jelenleg mintegy 530 alkalmazottja van.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.