Mindenki tudja, hogy manipulatív a Fidesz módszere, de akkor mire jó a Voks 2025?
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
A személyszállítási törvény indirekt eszközökkel csökkentheti a létszámot, emellett egységes járműméretet, környezetvédelmi besorolást és színezést írhat majd elő.
Eredményes tárgyalást folytatott Tarlós István főpolgármester a taxisok képviselőivel kedden - tudatta a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatósága, a Budapesti Közlekedési Központ, a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete és az Országos Taxis Szövetség szerda reggel. A tájékoztatás szerint a taxis érdekképviseletek vezetői a találkozón kifejtették, hogy Budapesten a taxipiac szabályozására, a létszám csökkentésére és fix tarifák bevezetésére van szükség.
A főpolgármester egyetértett a "szigorú, rendszerelvű szabályozás szükségességével", és megjegyezte, hogy Budapest számos javaslatot készített a személyszállítási törvény tervezetéhez; ezek az önkormányzatoknak, így a fővárosnak is lehetőséget biztosíthatnak a taxiszolgáltatás alapvető jellemzőinek szabályozására.
A törvény elfogadásával a főváros indirekt eszközökkel csökkentheti a létszámot, emellett egységes járműméretet, környezetvédelmi besorolást és színezést írhat majd elő - ismertette a városvezető. Fárbás Tibor, a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetének alelnöke és Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke kiemelten fontosnak nevezte a fix tarifák bevezetését. Ettől a városvezetés képviselői nem zárkóztak el, de a főpolgármester szavai szerint "csak egységes színvonalú szolgáltatásért lehet azonos árat kérni".
A találkozón felidézték a taxiszabályozás területén tett eddigi intézkedéseket is. A közlemény példaként említi, hogy a jogszabályokat be nem tartó, adót nem fizető taxis vállalkozók engedélye 2012. január 1-jétől megvonható, emellett az egységes közlekedésirányítási rendszerben a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) veszi át a taxiközlekedéssel kapcsolatos feladatokat.
Tarlós István új feladatként említette a szabályokat be nem tartó taxisok szigorúbb ellenőrzését, ezzel az érdekképviseletek is egyetértettek. A főpolgármester felkérte Vitézy Dávidot, a BKK vezérigazgatóját és Komáromi Endrét, a Taxiállomás Kft. ügyvezetőjét, hogy a személyszállítási törvény elfogadása után készítsék elő a fővárosi új taxiközlekedési rendelet koncepcióját, és folytassanak részletes egyeztetést a taxis érdek-képviseleti szervekkel, mind a taxis vállalkozók, mind a fuvarszervezők képviselőivel - zárul a közlemény.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.