Hosszabb vonalon jár hétfőtől a miskolci 1-es villamos

Hétfőn üzemkezdettől már a teljes, bővített vonalon, vagyis Felső-Majláthig jár a miskolci 1-es villamos. A Zöld Nyíl nevű villamosprojekt hálózatfejlesztési része ezzel lényegében véget ér.

  • hvg.hu hvg.hu
Hosszabb vonalon jár hétfőtől a miskolci 1-es villamos

A villamosok a diósgyőri megálló után a Bölcs utca, Alsó-Majláth (Köln utca) megállókban és a Felső-Majláth végállomás előtti ideiglenes megállóban állnak meg. A végállomás kialakítását még nem fejezték be.

Hétfőtől változik a 2-es villamosok menetrendje is. Ezzel párhuzamosan a villamosbérletek január 16-tól nem lesznek érvényesek az 1-es, 1A-s autóbuszokon Diósgyőr és Felső-Majláth közötti utazáshoz – közölte honlapján az MVK Zrt.

Miskolcon 2009-ben fogtak hozzá a villamos fejlesztéséhez: teljes egészében átépítették a pályát, a felsővezeték-rendszert és a megállókat. Új járműveket is vesznek, összesen 31-et, de tavaly májusban már a negyedik járműtendert írták ki. November 24-én a Ganz-Skoda Zrt.-t hirdették ki nyertesnek az ajánlatkérők. Hétfőn a Közbeszerzési Döntőbizottság hétfői határozatával megszüntette a spanyol CAF cég jogorvoslati kérelmét, amelyet a 31 új villamosra kiírt miskolci tender eredménye ellen nyújtott be.

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.