A hajójáratok üzemeltetését a BKK megrendelése alapján a BKV végzi, így fővállalkozóként a BKV tartozik felelőséggel a járművek műszaki állapotáért. A BKK - mint megrendelő - elvárja, hogy a szolgáltatást megfelelő járművekkel, biztonságosan bonyolítsák le, de hatósági jogkör hiányában közvetlenül nem ellenőrizheti a járműveket.
Ugyanakkor a BKV-tól elvárja a járművek megfelelő ellenőrzését, a szolgáltatás mennyiségi vagy minőségi zavara esetén pedig szankciókkal sújtja a céget - írták. Az ellenőrzést azt követően jelentették be, hogy július 12-én elszabadult az egyik menetrend szerinti kishajó a Boráros térnél. A sodródás után a jármű egy ponton kötélzetébe akadt bele a Petőfi hídnál, a fedélzeten rekedt utasokért két másik hajó érkezett.
A BKK a mostani közleményében hozzátette, vizsgálják annak lehetőségét, hogy a hétvégén a végállomásokon mindenkit leszállítsanak a hajókról, és csak a már a kikötőben várakozók felszállását követően léphessenek a fedélzetre a korábbi utasok. Így nem fordulhatna elő olyan eset, hogy az oda-vissza utazók miatt mások nem juthatnak fel a hajóra - fűzték hozzá.
A BKK tájékoztatása szerint a Kopaszi-gát és Rómaifürdő közötti D12-es járat napközbeni közlekedését menetrendszerűvé tették.
A Budapesti Közlekedési Központ július 1-jén három új hajójáratot indított el a Dunán. A D11-es egész nap Újpest, Árpád út és a Haller utca között közlekedik, a D13-as hétvégén szállít csak utasokat a D12-essel megegyező útvonalon és járatsűrűséggel.
A járatokat hétköznap 400 forintos, helyszínen váltott menetjeggyel, vagy 24 órás, illetve annál hosszabb érvényességű jeggyel vagy bérlettel lehet igénybe venni, hétvégén viszont csak helyszínen váltott jeggyel. A 6 éven aluliak és a 65 év felettiek mindennap ingyen utazhatnak.