szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az LMP fővárosi frakciója arra reagált, hogy a hírek szerint a fővárosi önkormányzat átadná a MÁV-nak a HÉV vonalait.

Tovább folytatódik a főváros szétrombolása 2013-ban is. Január elsején 243 oktatási, szociális és gyermekvédelmi intézményétől fosztották meg a fővárost, most – sajtóhírek alapján – Tarlós István maga dobná oda az államnak a HÉV-vonalakat, amely után talán a metró következik - írta hétfői közleményében az LMP.

Újabb fideszes szög került a budapesti tömegközlekedés koporsójába, miután az állam egyszerűen elvette az agglomerációs buszjáratokat a Budapesti Közlekedési Központtól (BKK) és a Volánbuszra bízta azokat. Ezzel a Fidesz újra felhúzza a közlekedési vasfüggönyt Budapest határán, pedig bármit is teszünk Budapesten belül, normális agglomerációs tömegközlekedés nélkül a város továbbra is belefullad majd az autóáradatba - írta Somfai Ágnes, az LMP fővárosi frakciójának tagja, valamint Pongrácz Gergely, a BKK igazgatósági tagja.

Erre tromfolt rá Tarlós István főpolgármester azzal, hogy akkor a kormány vigye a HÉV-vonalakat is, átadva azokat a MÁV-nak. Ahelyett tehát, hogy kiállna a városlakók érdekeiért, Tarlós István tovább asszisztál a főváros kifosztásához, sőt maga súlyosbítja tovább a helyzetet - írták a közös közleményben.

Az LMP szerint rendkívül káros a városhatárnál szétvágott közlekedési rendszer. A közlekedés ugyanis nem így működik. A tömegközlekedés jövője a regionális közlekedési szövetségeken alapuló, egységes, átjárható rendszer, ahol az utas az első.

A főpolgármester felelőtlen politizálásával ellehetetleníti a fővárosi közlekedés fejlesztését, a már létező terveket a metró és HÉV-vonalak összekötésére, például a kettes metró és a gödöllői HÉV integrációját. Hacsak nem akarja a HÉV-ek mellett a metróvonalakat is átadni a MÁV-nak. Annak a MÁV-nak, ami - ha lehetséges ilyen - még a BKV-nál is kevésbé hatékonyan és átláthatóan működik - állt a közleményben.

Persze egyetlen ponton érthető a főpolgármester igyekezete: a kormány a mai napig semmit nem tett a a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásának kiszámíthatóságáért, sőt még az idei évre sem látszik, hogy miből tud majd működni a főváros közlekedése. De erre nem felelős válasz az, hogy akkor odadobjuk az egyébként főképp Budapesten belül szolgáltató HÉV-vonalakat, vagy szó nélkül hagyjuk például a budaörsi tömegközlekedés elsorvasztását, és ezáltal újabb autóáradat ránk zúdítását. Ez a fővárosi lakosok érdekinek teljes figyelmen kívül hagyása saját politikai érdekei miatt - írta Somfai Ágnes és Pongrácz Gergely.

Tarlós István felelőtlen politikát folytat és súlytalan a kormánnyal szemben. Budapest lassan mindent elveszít: a parkolást a kerületekkel szemben, az oktatási, egészségügyi és szociális intézményeket az állammal szemben, és lassan a főváros vérkeringését biztosító közösségi közlekedést is. Ez egy olyan politikai zuhanás, aminek a végén maga a főváros léte is megkérdőjeleződhet - zárták közleményüket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!