Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"96c781cb-3795-4c65-ab9d-7b0738d96beb","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke szerint azért vannak fennakadások, mert Lázár János leállította a vasúti fejlesztéseket.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke szerint azért vannak fennakadások, mert Lázár János leállította a vasúti fejlesztéseket.","id":"20250606_magyar-peter-lazar-janos-mav-ukran-kemek-lemondas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96c781cb-3795-4c65-ab9d-7b0738d96beb.jpg","index":0,"item":"6b151e86-5be0-4b1e-893e-dbce6a2beb31","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_magyar-peter-lazar-janos-mav-ukran-kemek-lemondas","timestamp":"2025. június. 06. 18:38","title":"Magyar Péter kommentálta a MÁV összeomlását: Lemondani meg én fogok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be586fb1-66df-4524-84fa-22efb0aff5cf","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az egészséget figyelő viselhető eszközök sorába érkezett egy újabb megoldás, ezúttal talpbetét formájában. Az újdonság egészségkövetést ígér a személy járása alapján, ez a biomechanikai folyamat ugyanis éppen olyan egyedi, mint az ujjlenyomat.","shortLead":"Az egészséget figyelő viselhető eszközök sorába érkezett egy újabb megoldás, ezúttal talpbetét formájában. Az újdonság...","id":"20250607_hvg-egeszsegfigyelo-talpbetet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be586fb1-66df-4524-84fa-22efb0aff5cf.jpg","index":0,"item":"35a8385b-fc50-49c1-8a2b-ef83b6008dd6","keywords":null,"link":"/360/20250607_hvg-egeszsegfigyelo-talpbetet","timestamp":"2025. június. 07. 10:45","title":"Valós időben mutat ki egy sor betegséget az új talpbetét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9cb750c0-3497-4ee4-ad37-2d72428bba39","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Két hónapja történt a szomorú eset, de a zenész most beszélt először róla.","shortLead":"Két hónapja történt a szomorú eset, de a zenész most beszélt először róla.","id":"20250606_Elhunyt-Deak-Bill-Gyula-felesege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9cb750c0-3497-4ee4-ad37-2d72428bba39.jpg","index":0,"item":"51233dbe-0d34-4849-8833-82070a12e8ac","keywords":null,"link":"/kultura/20250606_Elhunyt-Deak-Bill-Gyula-felesege","timestamp":"2025. június. 06. 19:37","title":"Elhunyt Deák Bill Gyula felesége, 45 évig voltak házasok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"894d0ddb-7127-4a85-8c82-bcea08716fe0","c_author":"Murányi Gábor","category":"360","description":"A magyar irodalmi élet két és fél évszázadát tekinti át „helyreigazító” tanulmánygyűjteményében a 85 esztendős Nyerges András író, akinek „kellemetlenkedő” írásaiból még az is kiderül, miben értett egyet Lukács György marxista filozófus és Prohászka Ottokár nemzetvédő püspök.","shortLead":"A magyar irodalmi élet két és fél évszázadát tekinti át „helyreigazító” tanulmánygyűjteményében a 85 esztendős Nyerges...","id":"20250608_hvg-irodalomtortenet-nyerges-andras-a-tortenet-lathato-fele-konyv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/894d0ddb-7127-4a85-8c82-bcea08716fe0.jpg","index":0,"item":"fe76ada6-8e6c-4f73-8ccf-10bc7d6af154","keywords":null,"link":"/360/20250608_hvg-irodalomtortenet-nyerges-andras-a-tortenet-lathato-fele-konyv","timestamp":"2025. június. 08. 14:30","title":"„Istenkáromló oknyomozásokkal” teszi helyre több száz év magyar irodalmi életét Nyerges András","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b47d9a11-78a1-4a42-b0e3-3ad59a872ee0","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"Mi történik a testünkben, ha az ideális alak és testsúly elérése érdekében különböző diétákkal sanyargatjuk magunkat? Hogyan hat ez a női szervezetre, és milyen káros hatással lehet párkapcsolatunkra és szexuális életünkre?","shortLead":"Mi történik a testünkben, ha az ideális alak és testsúly elérése érdekében különböző diétákkal sanyargatjuk magunkat...","id":"20250324_Onsanyargatas-taplalkozas-huvelyszarazsag-cikatridina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b47d9a11-78a1-4a42-b0e3-3ad59a872ee0.jpg","index":0,"item":"5b038ed7-d203-4f9c-8b60-70d08be92d62","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250324_Onsanyargatas-taplalkozas-huvelyszarazsag-cikatridina","timestamp":"2025. június. 07. 19:30","title":"Önsanyargatás a tökéletes alakért? Mutatjuk, mi mindennek árthat, ha folytatja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"22e74281-2005-4d63-80ac-36b37b52f9e2","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Nagy hatótávolságú precíziós fegyverekkel és drónokkal az éjjel csoportos csapásokat mért az orosz hadsereg ukrán hadiipari vállalatokra, drónösszeszerelő műhelyekre, fegyver- és haditechnika-karbantartási pontokra és lőszerraktárakra – közölte szombaton az orosz védelmi minisztérium.","shortLead":"Nagy hatótávolságú precíziós fegyverekkel és drónokkal az éjjel csoportos csapásokat mért az orosz hadsereg ukrán...","id":"20250607_A-nagy-ukran-drontamadas-utan-drongyarakat-tamadtak-az-oroszok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22e74281-2005-4d63-80ac-36b37b52f9e2.jpg","index":0,"item":"87385345-edf9-4a87-a2c5-f1f6c8fcc4db","keywords":null,"link":"/vilag/20250607_A-nagy-ukran-drontamadas-utan-drongyarakat-tamadtak-az-oroszok","timestamp":"2025. június. 07. 17:21","title":"A nagy ukrán dróntámadás után dróngyárakat támadtak az oroszok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9fe85d9-0cc5-4e3a-a23e-35b052abe282","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Lassan eltelik egy év azóta, hogy a Huawei piacra dobta a Mate XT-t, az első telefont, amelyet két ponton is ki lehet nyitni – és össze lehet csukni. A jelek szerint a cégnél már gőzerővel dolgoznak az utódon.","shortLead":"Lassan eltelik egy év azóta, hogy a Huawei piacra dobta a Mate XT-t, az első telefont, amelyet két ponton is ki lehet...","id":"20250606_huawei-mate-xt-2-masodik-generacio-adatok-duplan-hajlithato-okostelefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9fe85d9-0cc5-4e3a-a23e-35b052abe282.jpg","index":0,"item":"fcda9b32-c377-4fa4-b4ed-dee7201dcfa5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_huawei-mate-xt-2-masodik-generacio-adatok-duplan-hajlithato-okostelefon","timestamp":"2025. június. 06. 16:33","title":"Megújulhat a Huawei forradalmi mobilja, ilyen lehet a hamarosan érkező, duplán hajlítható Mate XT 2","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3fe7b220-e38b-4ca2-8ccd-0006efaa602a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Kilmar Abrego Garciáról a legfelsőbb bírósága is kimondta, hogy a jogtalanul zárták a világ egyik leghírhedtebb börtönébe.","shortLead":"Kilmar Abrego Garciáról a legfelsőbb bírósága is kimondta, hogy a jogtalanul zárták a világ egyik leghírhedtebb...","id":"20250607_Visszaszallitottak-az-Egyesult-Allamokba-a-jogtalanul-Salvadorba-toloncolt-csaladapat-aki-ellen-ket-pontban-is-vadat-emeltek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fe7b220-e38b-4ca2-8ccd-0006efaa602a.jpg","index":0,"item":"569e4d7b-9616-4e2b-aca7-a6738009f6d5","keywords":null,"link":"/elet/20250607_Visszaszallitottak-az-Egyesult-Allamokba-a-jogtalanul-Salvadorba-toloncolt-csaladapat-aki-ellen-ket-pontban-is-vadat-emeltek","timestamp":"2025. június. 07. 16:49","title":"Visszaszállították az Egyesült Államokba és vádat emeltek a jogtalanul Salvadorba toloncolt családapa ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Őrületbe kergetik a parázó autósokat a trükkös traffipaxok
szerző:
Csikász Brigitta
Tetszett a cikk?
Szinte hetente röppen fel újabb hír a neten a magántraffipaxokról, arra figyelmeztetve, hogy aki az adott autót látja, legyen óvatos a száguldozással. Az autósok véltek már felfedezni sebességmérőt budapesti közlekedési lámpákban, postaládákban, legutóbb pedig egy a forgalommal szemben álló rejtélyes teherautó lett gyanús. Az esetek többségéről kiderült, hogy kamu, az autósok félelme azonban nem alaptalan, a jogszabályok szerint ugyanis a rendőrség bármilyen trükköt bevethet. És be is vet, mert a "statisztikákat hozniuk kell".
Önkényes sebességmérésről szóló pletykák terjednek a Facebookon. Az autósok szerint Székesfehérvár környékén, a 70-es főút leállósávjában álló kisteherautó tűnt fel, amelynek oldalára jól láthatóan egy kamera van felszerelve. A hozzászólók között akadt, aki tudni vélte, hogy egy polgárőrszervezet a jármű tulajdonosa.
Kamulevelek a sunyi traffipaxokról
Rejtett, trükkös traffipaxról rendszeresen kapnak lábra különféle pletykák. Újra és újra felbukkant egy e-mailben, hogy a fővárosi közlekedési lámpákba – például a Moszkva téren vagy a Budafoki úton –, automata traffipaxok vannak beépítve. A hvg.hu-nak akkor az Országos Rendőr-főkapitányság azt írta, hogy a körlevélben felsorolt helyszíneken nem végeznek "stabilan telepített eszközökkel" sebességellenőrzést, és nem figyelik a tilosban áthaladókat.
Többen trükkös sebességmérésre gyanakodtak, holott minden rendben volt
Facebook
Nem volt igaz az a pletyka sem, hogy a rendőrség postaládának álcázott traffipaxokkal próbálja növelni a bevételeit. A Magyar Posta erről azt közölte: az úgynevezett "támponti levélszekrények" sebességmérő eszközt nem tartalmaztak. Egy Alkotás utcai irodaépület tetején szintén egy "fix traffipaxot" fedeztek fel az emberek, de a rendőrség a kameráról azt közölte, hogy az nem az övék, és az nem is alkalmas a sebesség mérésére, csak a forgalom nagyságát, jellegét figyeli a készülék.
A rejtett sebességmérő eszközökről szóló híreket gyorsan felkapják a netezők. Így történt ez a Facebookra kitett teherautós képek esetében is. Ám a forgalommal szemben parkoló járműről is az derült ki, hogy nem a rendőrségé, és nem is traffipax volt benne. Az Autóvadász oldalon múlt hét csütörtökön megjelent ugyanis egy közlemény, mely szerint „az IVECO-n látható technikai eszközök nem mérnek sebességet, azok rendszámfelismerő eszközök. Az eszközök képe a SIGMOID Kft. speciális autóvadász szoftverére fut be és a rendszer rendszám alapján azonosítja a lopott, körözött, a forgalomból kivont és a lejárt műszaki engedéllyel közlekedő gépjárműveket”. A rendszámfelismerő eszközzel felszerelt autót egyébként az Újpesti Polgárőrség és Önkéntes Közhasznú Tűzoltó Egyesület üzemelteti.
Kiszervezett vadászat
Naponta 13-15 autót lopnak el az országban. A járművek nagy részét – mint tavaly év végén megjelent a hvg.hu-n – a fővárosban kötik el, a rendőrségi adatok szerint évente közel ötezer gépkocsit. Ezek megtalálása nem lenne reménytelen, ha a szolgálati autókat felszerelnék olyan rendszámfelismerő számítógépekkel, amellyel rendelkeznek a polgárőrök és az úgynevezett lopott kocsikat felkutató autóvadászok. Az eszköz előnye, hogy azzal egyszerűbb a forgalomból kiszúrni a keresett járművet, mint egyesével megállítani az autósokat és ellenőrizni őket. Az autóvadászatot viszont rendszerint kiszervezték: a bűnüldöző szervekkel szerződésben álló cégek, polgárőr-egyesületek végzik a munkát. A hajdúszoboszlói kapitányság egyik baleseti helyszínelőként dolgozó munkatársa tavaly megunta az áldatlan állapotokat és saját pénzén vásárolt egy, a keresett járműveket kiszűrő eszközt félmillió forintért. A hvg.hu szeretett volna riportot készíteni a hajdúsági rendőrrel, de a megyei kapitányság ezt akkor nem tette lehetővé.
"Gárdonyban tartottunk akciót a körözött járművek, a lejárt műszaki érvényességgel vagy a forgalomból kitiltott járművek kiszűrésére a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság munkatársaival közösen augusztus 10-én, és nem sebességet mértünk" – mondta a hvg.hu-nak Szenderák Attila. "A KRESZ erre lehetőséget ad” – magyarázta az Országos Polgárőr Szövetség Gépjármű-felderítő Tagozatának vezetője, miért állt a jármű a forgalommal szemben. Szerinte a Gárdonyra, Karcagra, Törökszentmiklósra és Ózdra kiterjedő akciójuk alatt mintegy 15 ezer gépjárművet ellenőriztek, amelyek közül mindössze 23-mal szemben kellett a rendőröknek intézkedniük.
Lesből, bokorból, leállósávon is támadhatnak
Bár a világhálón terjedő pletykák többségéről kiderült, hogy kamu, az autósok félelme nem alaptalan. Három éve ugyanis a rendőr tiltott helyen is mérheti a járművek sebességét. Ezt egy KRESZ-módosítás tette lehetővé, amely 2010. január elsejével lépett életbe. Így már nem jelent gondot, ha szabálytalanul, vagy trükkösen, a bokrok mögül mér a traffipax. Az előírások egyetlen feltételt tartalmaznak: a sebességmérős rendőrautót úgy kell elhelyezni a közúton, hogy az ne akadályozza "indokolatlan mértékben" a gyalogos és járműforgalmat. Tehát akár tilosban, esetleg az autópálya leállósávjában, annak lehajtóján vagy felhajtóján is vadászhatnak a rendőrök a gyorshajtókra.
Akik, ha nem figyelnek eléggé, könnyen fennakadnak, a rendőrök ugyanis nemcsak kék-lámpás, "RENDŐRSÉG" feliratú, úgynevezett csíkos járőrautókból "vadászhatnak" a megengedett sebességet túllépőkre, hanem látszólag "civil" gépkocsikból is. Így járt most augusztusban az M6-oson egy férfi, aki egy furgon láttán nem fogott gyanút. "Kiraktak egy százas táblát, és tőle körülbelül 25 méterre állt egy furgon a leállóban. A furgon (nem rendőrségi) és a padka között pedig kedves barátaink!" – írta egy, a közlekedéssel kapcsolatos joggal foglalkozó blogra egy olvasó az általa tapasztaltakat. "A kirakott táblát nem is vettem észre, mert előztem! 122 kilométer/órás sebességért a 30 ezres bírságot kissé jellemtelennek tartom, mert nem volt indoka a 100-asnak, csak pénzbeszedés."
Így sasolnak a rendőrök
MTI / Füzesi Ferenc
Ráadásul a sebességmérők folyamatosan dolgoznak. Mint korábban beszámoltunk róla, az egyik kapitányságon egy percet sem pihenhettek a traffipaxok, amint az egyik elromlott, a vezetőség azonnal javításra küldte, hogy minél előbb vissza lehessen vinni az út szélére. Az 525 darab új sebességmérő beszerzése – mintegy 12 milliárd forintért –, enyhíthet ezen a helyzeten. A Belügyminisztérium a beszerzésről azt közölte, hogy tervei szerint 15-20 kilométerenként lennének telepítve az autópályákon és a főutakon. Minisztériumi forrásoktól a hvg.hu úgy tudja, hogy az új traffipaxok kihelyezése még nem történt meg. Az újak közül egyelőre csak hét darabot telepített az M1-es és az M0-ás mellé.
Amíg "hozni kell a statisztikát", mindig is lesznek trükkös megoldások – mondta egy neve elhallgatását kérő volt rendőri vezető a hvg.hu-nak. Az elvárások pedig nagyok: 2012-ben és idén is 16 milliárd forint bírságot terveztek be. A rendőrség tavaly túl is teljesítette a tervet: több mint 19,1 milliárd forint közigazgatási és szabálysértési bírságot vetettek ki 2012-ben. Persze a teljes összeget nem sikerült beszedni, hiszen sokan húzzák-halasztják a csekkek befizetését.
A hvg.hu-nak korábban több kapitányságról is arról számoltak be, ugyan darabszámra nem írják elő az egyenruhásoknak, hogy egy szolgálatban mennyi bírságot szabjanak ki, de a parancsnokok arra kínosan figyelnek: a kiszabott közigazgatási bírság ne essen a korábbi évek szintje alá. Sőt, kellemetlenségre számíthatnak a tervet nem teljesítő kapitányságok: miután tavaly Debrecenben rosszul teljesített a rendőrség, a Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság rendészeti igazgatója, Lingvay Csaba vizsgálatot rendelt el.
Csak a rendőr
Az autóvadászatban a rendőrségnek besegítő polgárőröknek nincs joga intézkedni. Minden esetben értesítenie kell a rendőröket, így a meglelt lopott autót is ők kaphatják el. A rendőrökön kívül egyetlen szervezet, a közterület-felügyet munkatársai igazoltathatják az embereket, viszont sem a polgárőröknek, sem a BKV munkatársainak nincs joga ahhoz, hogy valakitől iratokat kérjen a személyazonosság megállapítására. Tavasszal írt a hvg.hu arról, hogy az autópálya-matricák meglétét ellenőrző emberek, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. dolgozói sem rendelkeznek hatósági jogosítványokkal.
Erről azt követően számolt be a hvg.hu, hogy egy volt rendőr a Facebookon megosztotta történetét, amely szerint nem állt meg az M5-ösön két sárga mellényes, legyeket hajkurászó mozdulatokkal az autósokat kiterelő embernek. Miután továbbhajtott, rendőrök eredtek a nyomába. Amikor az autóson számon kérték, hogy miért nem állt meg matrica-ellenőrzésre, elmondta, az ÁAK dolgozói nem számítanak hatósági személyeknek, és nem intézkedhetnek vele szemben. Ezt az egyenruhások elismerték, és elengedték a férfit. Az Országos Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Szolgálata is úgy tájékoztatta akkor a hvg.hu-t, semmilyen következménye nincs annak, ha az ÁAK munkatársa nem a rendőrséggel közös akcióban, hanem egyedül akarja megállítani az autóst, de az továbbhajt.
A rendőrség alaptalan városi legendának nevezte azt az álhírt, amely szerint sebességmérőt szereltek a Zsámbék határában található postaládába. Tavaly is volt már ilyen híresztelés, akkor ugyancsak cáfolták, de a közösségi oldalakon megint terjedni kezdett a rendőrség szerint.
Tavaly jól teljesítette a rendőrség az elvárásokat - bevételi szempontból. A központi költségvetésben előírányzott 16 milliárd forint helyett az egyenruhások a közigazgatási és szabálysértési bírságok terén 19,1 milliárd forintot osztottak ki. Érdekes egyébként, hogy a közlekedési szabálysértések miatt évek óta egyre kevesebb büntetést szabnak ki.
Tavaly mintegy hatmilliárd forint, közlekedési szabálysértések és gyorshajtások miatt kiszabott bírság nem folyt be a költségvetésbe. Leginkább a külföldi rendszámú autósokkal szemben tehetetlen a rendőrség, rajtuk a bírságot nagyon nehéz behajtani. Novembertől erre is lehet megoldás egy nemzetközi megállapodás révén, lehet, hogy a kormány emiatt is rendelt több száz új traffipaxot. A cél valószínűleg a pénzbehajtás.
A közeljövőben 365 – sebesség-ellenőrzésre is alkalmas – fix telepítésű Komplex Közlekedési Ellenőrző Pontot (KKEP) állítanak fel, valamint további 160 mobil eszközt is üzembe helyeznek Magyarországon – erősítette meg az erről szóló hírt az Országos Rendőr-főkapitányság szerdán az MTI-nek.
A rendőrség adatai szerint továbbra is a gyorshajtással magyarázható a balesetek 27 százaléka, ezért több mint tízmilliárd forintot költenek két év alatt azért, hogy még több traffipax működhessen az autópályákon - írja a Népszabadság.