Az Index kikérte az adatokat a BKV-tól, és kiszámolta, hogy 2011 eleje és 2013. december 31-e között összesen mennyi időt állt a 3-as metró műszaki hiba miatt.
Azért 2011-et választották, mert akkor kezdtek sűrűsödni az elavult metrókocsik hibái, nem egyszer látványos lerobbanást, például metrótüzet is produkálva.
Kiderült: három év alatt összesen 204 órán és 42 percen át, tehát 8 és fél napig nem járt a metró. Ez évi 68 óra 14 perc kimaradást jelent.

Az esetek 65 százalékában, 34 esetben a kocsik meghibásodása miatt állították le a metró közlekedését, 5-ször az áramellátással volt baj, 5 másik alkalommal pedig idegen tárgy miatt robbant le a metró.
A főváros által előkészített anyagban a metrófelújítás teljes költsége 190 milliárd forint, ebből a kocsik cseréje 60-90 milliárd forintot emészt fel.
Mint arról beszámoltunk, Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter előbb magához vonta a készülő budapesti közlekedési projekteket, majd le is állíttatta őket. A Közlekedési Operatív Program következő hétéves ciklusának pénzeiből így nem részesülhet a főváros. Tarlós István főpolgármesternek a hírek szerint különösen a veszélyes 3-as metró felújításának elmaradása fáj.
Lázár János múlt pénteken azt mondta, a kormány garanciát vállalt arra még a választás előtt, hogy megtörténjen az elavult metróvonal felújítása.