szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Rendesen működött a vasúti biztosítóberendezés és az úgynevezett vonatbefolyásoló rendszer szombaton Dunakeszinél, ahol két vonat szembekerült és alig 40 méterre állt meg egymástól – közölte a Közlekedésbiztonsági Szervezet kommunikációs vezetője vasárnap. Bajkó Erika elmondta: a balesetvizsgálók éjszaka fejezték be a helyszíni szemlét Dunakeszinél.

"Az eddigi információk szerint Dunakeszi állomás, eddig tisztázatlan okból, az eredetileg tervezett 3-4. vágány helyett a 8. vágányra fogadta a Budapest felől érkező személyszállító motorvonatot, amely a biztosítóberendezés korábban már ismert hibája miatt óránkénti 15 kilométeres sebességnél kisebb sebességgel haladt be az állomásra" – magyarázta a szóvivő.

A másik, Vác felől érkező vonatnak a bejárati jelzőnél kellett volna várakoznia, amíg a motorvonat elhagyja az állomást. A vonat azonban túlment a tilos jelzést mutató vörös jelzőn, és "felvágta", vagyis átállította az első váltót, majd ez a szerelvény is a 8. vágányra terelődött – tette hozzá.

A vonatbefolyásoló berendezés észlelte a bajt, megkezdte a vonat vészfékezését. A motorvonat vezetője is észrevette a szembejövő vonatot, és ő is megállította a saját vonatát, így a két vonat egymástól 38,2 méterre állt meg – derül ki a pontos adatokból.

A helyszíni szemlén a balesetvizsgálók ellenőrizték az érintett biztosítóberendezés és vonatbefolyásoló berendezés működését, mindent rendben találtak – mondta Bajkó Erika.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet átvette a vonat adatrögzítő berendezését, az azon tárolt adatokat még elemzik. A személyzet tagjait már szombat este meghallgatták, de még kikérdezik őket újra.

A Mávinform szombat délután azt közölte, hogy a vonatokon senki sem sérült meg.

A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság a vasúti közlekedés veszélyeztetésének gyanújával indított nyomozást az ügyben ismeretlen tettes ellen.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!