szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A TV2 Tényektől ugyan nem tudtak nézőket elhódítani, de az RTL Híradóját olyanok is elkezdték nézni, akik eddig nem is tévéztek, vagy mást néztek – írja a mmonline.

Miután a kormány kifejezetten a csatornára szabott reklámadót vezetett be, az RTL válaszul fokozottabban elkezdett foglalkozni a politikai hírekkel, ezen belül is főleg a kormánnyal és a kormánytagok ügyeivel, bár Kolosi Péter programigazgató és Dirk Gerkens, az RTL csoport vezére igyekezett hangsúlyozni, hogy mindig is foglalkoztak politikával.

Az mmonline.hu most összevetette a hírműsorok nyár eleji nézettségét az elmúlt két hét adataival és kiderült, hogy az RTL-nek bejött a változtatás. Amíg az este hatkor kezdődő hírműsoruk a nyár elején – a 18–49 évesek köréből – 140-160 ezer nézőt vonzott, addig az elmúlt két hétben már 180-190 ezret, azaz durván nyertek 50 ezer új nézőt. A teljes lakosságnál nyár elején átlagosan 500 ezer nézőt érdekelt az RTL Klub hírműsora, ehhez mostanra több mint 100 ezer új néző csatlakozott.

Az RTL Híradó nem a TV2 hírműsorától, a Tényektől vitt el nézőket, hanem újakat szerzett. A TV2 hírműsora ugyanis nyár elején és végén is 200 ezres nézőszámot produkált a 18–49 éveseknél és 800 ezret a teljes lakosságnál.

A teljes lakosságnál továbbra is utcahosszal vezet a Tények, ami tartja magát a 27 százalékos szinten.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!