szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A villamosokba a felújítás során olyan rendszert telepítenek, amely visszatáplálja a fékezéskor felszabaduló energiát, az ajtók egyedi nyitásúak lesznek, korszerűsítik a vezetőfülkét, az utastér világosabb színeket, új üléseket kap, az utastájékoztató elemek pedig az új arculatba illeszkednek.

Folytatja a Tatra villamosok felújítását a BKV a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által nyújtott támogatásból. A BKK péntek este közölte Facebook-oldalán, hogy 2002-ben már felújítottak 80, a volt Csehszlovákiában gyártott villamost. Az átalakítás bevált, a járművek 15 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak - tették hozzá.

A villamosokba a felújítás során olyan rendszert telepítenek, amely visszatáplálja a fékezéskor felszabaduló energiát, az ajtók egyedi nyitásúak lesznek, korszerűsítik a vezetőfülkét, az utastér világosabb színeket, új üléseket kap, az utastájékoztató elemek pedig az új arculatba illeszkednek.

Wikipédia

A felújítást a BKV tulajdonában lévő VJSZ Kft. végzi, az első néhány jármű összeszerelése hamarosan befejeződik, a próbafutások és a vizsgáztatás után várhatóan novembertől fokozatosan állnak forgalomba az 1-es vonalon. A következő, 2015-ös ütemben már a budafoki kocsiszínben is megjelenhetnek a felújított szerelvények. A BKK jelezte, hogy a tervek szerint minden Tatra villamost korszerűsítenek, a soron következő javításokkor, 2015-ben legalább húsz villamos újulhat meg.

A Budapesten közlekedő T5C5 típusú Tatra villamosokat 1980 és 1984 között gyártották a BKV igényei szerint. A 80 felújított villamos a T5C5K típusjelet kapta. A BKV honlapja szerint 2010-ben a cégnél 320 Tatra szolgált.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!