Az alépítmény és a vasúti pálya már készen van Budapest és Pilisvörösvár között, a Siemens viszont csak nemrég kezdte meg a biztosítóberendezés telepítését. Problémák azonban ezzel is vannak: nem mindenhol lehetséges még a kábelezés, de április végére állítólag működhet már a rendszer.
Korábban május elejét emlegették az indulás lehetséges időpontjaként, de a lap szerint a nyári menetrendváltás napja, június 20-a lehet a reális dátum. Onnantól elvileg vonattal lehet majd Budapestről Esztergomba utazni, a munka azonban ott nem ér véget, fennakadásokra és vágányzárra az év második felében is számíthatnak az utasok.
Nemcsak a biztosítóberendezés telepítése van még hátra, hanem állomásépületek felújítása, egyes peronok építésének befejezése és a villamosítás. Utóbbihoz márciusban írhatják ki a kivitelezési közbeszerzést. A felsővezetéket tartó oszlopok már állnak, a kábeleket a MÁV tervei szerint hétvégenként feszítenék ki. A munka idejére teljes vágányzárat rendelnek majd el Budapest és Esztergom között, így visszatérnek a pótlóbuszok, várhatóan nyolc hétvégére.
A lap szerint azzal is számolniuk kell az utasoknak, hogy egyes állomásokon a júniusi induláskor még nem tudják majd esténként felkapcsolni a térvilágítást.
Az esztergomi vonal felújítására több mint 25 milliárd forintot költenek.