szerző:
MTI-OS
Tetszett a cikk?

Hétfőn az öt közszolgálati adó együttes napi elérése 4 millió 56 ezer fő volt – ismertette az MTVA a Nielsen adatait. A szám valójában azt mutatja, hogy az öt köztévére összesen egy percig ennyien kapcsoltak oda.

Közleményben ismertette kedden a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a közmédia március 16-i nézettségi adatait.

Hétfőn az öt közszolgálati adó együttes napi elérése 4 millió 56 ezer fő volt – írták a Nielsen Közönségmérés adataira hivatkozva.

A legnagyobb közönségnövekedés továbbra is a Duna Tv esetében történt.

Az M1 hírcsatorna esetében a napi elért közönség 2 570 203 fő volt, míg a megújuló Duna Tv-re 2 148 648 érdeklődő kapcsolt. Az M2 napi elért közönsége ezen a napon 1 506 494 fő lett.

Az öt közszolgálati csatorna (M1, M2, M3, Duna Tv, Duna World) közönségaránya március 16-án 14,4 százalék volt – zárták közleményüket.

Így ismertették hétfőn a vasárnapi nézettségi adatokat
imgur.com

Mint arról beszámoltunk, a Nielsen Expressz lesújtó adatainál jóval kedvezőbb közönségarányról számolt be hétfőn az MTVA. A Comment.com blog úgy kommentálta az adatokat, hogy ezt a számot (mármint a kumulált/összesített elérést, azaz azoknak a személyeknek a számát vagy arányát – COV illetve COV% –, akik az adott események, idősávok vagy műsorok közül legalább egybe minimum egy percre belenéztek) nem szokták alkalmazni, mert nincs értelme.

"Ez kb. olyan, mintha a BKV kihasználtságát azzal mérnénk, hányan haladnak át az összes BKV-megállón, és azt mondanánk, hogy 123 millió per év. Ez csak azt mutatja, hogy az öt köztévére összesen egy percig ennyien kapcsoltak oda" – írták.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!