szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megverték az új M1 hírműsorai a TV2-őt, az RTL Klubot és az ATV-t is - legalábbis a köztévé összesítése szerint.

Az új M1 Híradói megverték mind a TV2 és az RTL Klub, mind pedig az ATV hasonló hírműsorát - közölte a köztévé. Az összesítés szerint a 20 Híradót 2,6 milliónál is többen nézték, míg a TV2 napi elérése 1,7 millió, az RTL Klubé pedig közel 1,9 millió volt - bár a két kereskedelmi csatorna csak kettő, illetve egyetlen egy Híradót sugárzott.

Voith Hunor / Facebook

Az MTVA közleményt is kiadott a nézettségről, amelyben a Nielsen Közönségmérést idézve közölték, az öt közszolgálati adó együttes napi elérése az idei év megelőző tíz vasárnapi napjához képest 12 százalékkal nőtt, ami azt jelenti, hogy a kumulált elérés mutató szerint, összesen 5,3 millióan kapcsoltak a közmédia műsorára.

Az M1 napi elért közönsége a megújulás első napján 3 millió 535 ezer fő volt - tették hozzá.

A Comment blog szerint ezt a számot (mármint a kumulált/összesített elérést, azaz azoknak a személyeknek a számát vagy arányát - COV illetve COV% -, akik az adott események, idősávok vagy műsorok közül legalább egybe minimum egy percre belenéztek) nem szokták alkalmazni, mert nincs értelme.

"Ez kb. olyan mintha a BKV kihasználtságát azzal mérnénk, hányan haladnak át az összes BKV-megállón, és azt mondanánk, hogy 123 millió per év. Akár még igaz is lehetne, de használhatatlan szám. Ez csak azt mutatja, hogy az öt köztévére összesen egy percig ennyien kapcsoltak oda. Ez nem nézettség, ez a kétfejű borjúra való rácsodálkozás száma, odakapcsol, egy percig nézi, majd megy Liam Neesont nézni az RTL Klubra" - írták.

Az ATV korábban azt közölte, a Nielsen Expressz által közzétett nézettségi adatok tükrében kudarcnak tűnik a megújult köztévé debütálása.

E szerint ugyanis március 15-én, azaz az új köztévé indulásának napján 17 és 22 óra között az összes tévéelőfizetéssel rendelkező 1,2-1,3 százaléka követte az adást. A tévé előtt ülő felnőtteknek pedig 2,4-3,3 százaléka követte az állami televízió adását.

A kereskedelmileg fontos 18–49-es korosztályban, a kábeltévé-előfizetők körében az M1 esti hírműsoraira 0,3-0,5 százalék volt kíváncsi, 17:45-kor pedig a Nielsen adatai szerint konkrétan 0,0 százalék volt az M1 nézettsége a 18-49 évesek körében - tette hozzá az ATV a Nielsen Expressz adatai alapján.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!