szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyre több utas panaszkodik a fővárosban amiatt, hogy az új jegy- és bérletautomatákból nem kapja meg a visszajárót. Eltömítik ugyanis csalók a visszaadónyílást, például papírzsebkendővel, hogy lenyúlhassák a pénzt. A BKK-tól azt közölték, hogy dolgoznak a megoldáson, de az ígéretek szerint addig is mindenki visszakapja a pénzét, aki pórul járt – derül ki az Index cikkéből.

Sok utast zavar, hogy a nyílás túl alacsonyan van, így nem tűnik fel, hogy betömték, csak ha eleve erre figyel az ember. Azt pedig menet közben veszik a legtöbben észre, hogy a BKV-kalózok a közelből figyelnek, várva, mikor adja fel vagy kér segítséget a vásárló – olvasható a lapban.

Eddig csaknem 2500 bejelentés érkezett a BKK-hoz, ami "manipulációs tevékenységre" utalt. Az esetek 40 százalékában érte kár az ügyfeleket. Idén majdnem 1000 esetben érte kár utasokat az eltömítés miatt – válaszolták az Index kérdésére.

„Korábban napi 3-5 eset volt a jellemző, ma már 10-15, de hozzá kell tenni, hogy ebben az időszakban folyamatosan nőtt az üzembe helyezett automaták száma” – írták.

A BKK szerint mindenki visszakapja a pénzét, aki bejelenti a panaszát. Szervizeseik folyamatosan mozognak a városban, emellett minden bejelentést kivizsgálnak 30 napon belül, a kártalanítást pedig olyan formában adják, ahogy az ügyfél kéri – vagyis, ha kell készpénzben, ha kell, utalással.

Arra a kérdésre, hogy jogilag milyen formában lépnek fel a csalók ellen, azt válaszolták: „A BKK megtette a szükséges jogi lépéseket, a feljelentést a Fővárosi Főügyészség részére juttattuk el.”

Már dolgoznak azon, hogy az automaták nyílásának eltömése, illetve az ilyen és hasonló jellegű visszaélések száma drasztikusan csökkenhessen. Egy szoftvermódosítást vezetnek be, amely állítólag megakadályozza, hogy a visszajáró készpénz illetéktelenek kezébe kerüljön – közölték.

Addig azt ajánlják, hogy aki teheti, inkább bankkártyával vegyen jegyet, bérletet. Ha pedig valaki készpénzzel fizet, vásárlás előtt ellenőrizze a visszaadónyílást.

Azt is ajánlották, hogy az ügyfélszolgálati telefonszám hívásánál célszerűbb az automatán található „segítség” gombot használni, ha baj van. Ennek megnyomásával közvetlenül kapcsolatba lehet lépni az ügyfélszolgálattal, a telefonos menürendszer végighallgatása nélkül, ráadásul a telefonhívással szemben ingyenes is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!