Hozz létre egy linket előfizetéssel nem rendelkező barátaid számára

Tarlós kirúgná állásából az NFM sajtósát

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem gondolja, hogy tartozása lenne a BKK felé, szerintük ők erőn felül finanszírozzák az elővárosi közlekedést. Úgy tűnik, a főpolgármesternek ezzel nincs ereje vitatkozni, csak simán kirúgná azt a személyt, aki megfogalmazta az NFM állásfoglalását.

  • hvg.hu hvg.hu
  • +${remainingCount} szerző
Tarlós kirúgná állásából az NFM sajtósát

A jelek szerint felhúzta magát a főpolgármester a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium állításán, miszerint az állam megfinanszírozta az elővárosi járatok közlekedését is – Tarlós István állításával ellentétben. A főpolgármester kedden a következő közleményt adta ki a Főpolgármesteri Hivatal útján:

"A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium minapi, BKK-val kapcsolatos állásfoglalása olyan mértékű tájékozatlanságról tesz tanúbizonyságot, hogy ha én lennék a miniszter, akkor azt, aki ezt az állásfoglalást fogalmazta, kirúgnám az állásából."

Fülöp Máté

Mint arról a Világgazdaság alapján beszámoltunk, az NFM nem gondolja, hogy tartozása lenne a BKK felé. A tárca azt állítja, hogy az állam a MÁV-Start és a Volán járatainak elővárosi vonalain is biztosítja a BKK-bérlettel rendelkezők számára a vonatok használatát, a bérletbevételek viszont többségében a BKK-hoz kerülnek, ez 3-4 milliárd forintos bevételkiesést jelent a társaságok számára, amit szintén az állam vállal át.

Tavaly összesen 24 milliárd forintos támogatást biztosított az állam a főváros számára, ami 2016-ra 6 milliárddal kevesebb lesz, ez vitát robbantott ki a kormány és a főpolgármester között.

A tárca szerint a BKK és az NFM között megállapodás szabályozza, hogy az állam hozzájárul az elővárosi közlekedés finanszírozásához, ráadásul nagyobb arányban, mint amennyi állami feladat lenne. Ezt a szerződést mondaná fel a BKK, múlt héten küldték meg 15 napos felszólításukat az NFM felé, hogy rendezzék elmaradásaikat a társaság felé. Az NFM szerint az eredetileg 2022-ig érvényes szerződés nem mondható fel hagyományosan, ráadásul a BKK megállapodásban vállalta a HÉV és az agglomerációs buszjáratok korábbi színvonalon való fenntartását. Az állam számára ugyanakkor nincs meghatározva az erre nyújtott támogatás kötelező mértéke.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.