szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tervek szerint a két legforgalmasabb elővárosi vonalon állítják majd forgalomba az új, 600 férőhelyes emeletes vonatokat 2019-től. Ha minden jól megy, ennél hamarabb, már jövőre lehet utazni az első új saját fejlesztésű IC+ kocsival. A HÉV járművei közül 23-at le kell cserélni.

Egy-két olyan újdonság is elhangzott a MÁV-vezetők keddi, budapesti sajtótájékoztatóján, ami érdekelheti az utasokat, főleg azokat, akik az elővárosi járatokat használják.

A MÁV a főváros környékére koncentrálja a fejlesztéseit, mert minden második utasa a budapesti elővárosi forgalomból származik – közölték. A két legnépszerűbb vonalon, a váci, valamint a monori vonalon évente 8-8 millió utas utazik, a MÁV-START ezért ide szánja 2019-től a 40 darab új Stadler KISS emeletes motorvonatok jelentős részét. A nagy befogadóképességű, 600 ülőhelyes vonatok forgalomba lépésétől a MÁV további utasszám-emelkedést vár, nem tartják kizártnak a 10 milliós forgalom elérését sem – írja az Index.

Az esztergomi vonal villamosítása folyamatban van, az eddig fel nem újított állomásokat is rendbe teszik, valamint átépítik az esztergomi pályaudvart és annak környékét. Ha végeztek a fejlesztéssel, errefelé is új Flirt motorvonatokat állítanak forgalomba, valamint új, látványos menetrendet akarnak bevezetni. Erről kedden annyit árultak el: ha sikerül a Volánbusszal megoldani az utasráhordó rendszert, akkor 50-60-70%-kal sűrűbben is járhatnak a járatok, a menetidő pedig tovább, 68 percről 58 percre csökkenhet.

Egyéb fejlesztések

Pál László stratégiai és a HÉV-ekért felelős vezérigazgató-helyettes arról beszélt, hogy az egyik nagy következő felújítás a Kőbánya-Kispest vasútállomás korszerűsítése lesz. Közölte azt is, hogy vidéken elkezdték az állomások távvezérlésének kiépítését.

Csépke András, a MÁV-START vezérigazgatója elmondta, hogy elkezdték a saját fejlesztésű IC+ kocsik gyártását Szolnokon. A tervek szerint decemberre az első elkészül, és jövőre forgalomba állítják.

A HÉV-et is fejlesztik majd valahogy

Pál László, a MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese, a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója szerint a HÉV tulajdonosváltását 2017 februárjában befejezték, de 2019-ig a BKK feladata marad a menetdíjbeszedés, a jegy- és bérletellenőrzés, a pótdíjazás, a forgalomfelügyelet és az utastájékoztatás.

A MÁV-hoz került HÉV-járművek átlagéletkora több mint 40 év, a járműállomány megújítása szükséges – mondta még. Szerinte a 98 HÉV-járműből 23 cseréjét kell megoldani, 75 pedig alkalmas a felújításra, de még dolgoznak a járműmegújítási koncepción.

Pál László közölte azt is: a MÁV idén 1,7 milliárd forintot szán a HÉV pályahálózatára, járműállományára, ami jóval több, mint amennyit a főváros korábban erre a célra fordított.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Magyarország elveszítette a második kvótapert is az Európai Bíróságon

Magyarország elveszítette a második kvótapert is az Európai Bíróságon

Öten haltak meg a vírus miatt csütörtökön Magyarországon – járványhírek percről percre

Öten haltak meg a vírus miatt csütörtökön Magyarországon – járványhírek percről percre

Betonelemet rakott viccből a sínekre egy fiatal Somogyszentpálnál

Betonelemet rakott viccből a sínekre egy fiatal Somogyszentpálnál