Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
A tervek szerint a két legforgalmasabb elővárosi vonalon állítják majd forgalomba az új, 600 férőhelyes emeletes vonatokat 2019-től. Ha minden jól megy, ennél hamarabb, már jövőre lehet utazni az első új saját fejlesztésű IC+ kocsival. A HÉV járművei közül 23-at le kell cserélni.
Egy-két olyan újdonság is elhangzott a MÁV-vezetők keddi, budapesti sajtótájékoztatóján, ami érdekelheti az utasokat, főleg azokat, akik az elővárosi járatokat használják.
A MÁV a főváros környékére koncentrálja a fejlesztéseit, mert minden második utasa a budapesti elővárosi forgalomból származik – közölték. A két legnépszerűbb vonalon, a váci, valamint a monori vonalon évente 8-8 millió utas utazik, a MÁV-START ezért ide szánja 2019-től a 40 darab új Stadler KISS emeletes motorvonatok jelentős részét. A nagy befogadóképességű, 600 ülőhelyes vonatok forgalomba lépésétől a MÁV további utasszám-emelkedést vár, nem tartják kizártnak a 10 milliós forgalom elérését sem – írja az Index.
Az esztergomi vonal villamosítása folyamatban van, az eddig fel nem újított állomásokat is rendbe teszik, valamint átépítik az esztergomi pályaudvart és annak környékét. Ha végeztek a fejlesztéssel, errefelé is új Flirt motorvonatokat állítanak forgalomba, valamint új, látványos menetrendet akarnak bevezetni. Erről kedden annyit árultak el: ha sikerül a Volánbusszal megoldani az utasráhordó rendszert, akkor 50-60-70%-kal sűrűbben is járhatnak a járatok, a menetidő pedig tovább, 68 percről 58 percre csökkenhet.
Egyéb fejlesztések
Pál László stratégiai és a HÉV-ekért felelős vezérigazgató-helyettes arról beszélt, hogy az egyik nagy következő felújítás a Kőbánya-Kispest vasútállomás korszerűsítése lesz. Közölte azt is, hogy vidéken elkezdték az állomások távvezérlésének kiépítését.
Csépke András, a MÁV-START vezérigazgatója elmondta, hogy elkezdték a saját fejlesztésű IC+ kocsik gyártását Szolnokon. A tervek szerint decemberre az első elkészül, és jövőre forgalomba állítják.
A HÉV-et is fejlesztik majd valahogy
Pál László, a MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese, a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója szerint a HÉV tulajdonosváltását 2017 februárjában befejezték, de 2019-ig a BKK feladata marad a menetdíjbeszedés, a jegy- és bérletellenőrzés, a pótdíjazás, a forgalomfelügyelet és az utastájékoztatás.
A MÁV-hoz került HÉV-járművek átlagéletkora több mint 40 év, a járműállomány megújítása szükséges – mondta még. Szerinte a 98 HÉV-járműből 23 cseréjét kell megoldani, 75 pedig alkalmas a felújításra, de még dolgoznak a járműmegújítási koncepción.
Pál László közölte azt is: a MÁV idén 1,7 milliárd forintot szán a HÉV pályahálózatára, járműállományára, ami jóval több, mint amennyit a főváros korábban erre a célra fordított.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.