szerző:
hvg.hu

Meghosszabbítaná a 2-es metrót és akadálymentesítené a 3-as metró Kálvin téri állomását – egyebek mellett erről is beszélt a főpolgármester a XVI. és XVII.kerületi polgármesterrel közösen tartott hétfői sajtótájékoztatóján. Konkrétumok nem hangzottak el, csak távlati tervek.

Rendhagyó sajtótájékoztatót hívott össze hétfő délelőttre Tarlós István, amelyen Kovács Péter, a XVI. kerület és Riz Levente, a XVII. kerület fidesz-kdnp-s polgármestere is jelen volt. A komoly bejelentésre számítóknak azonban csalódniuk kellett, hiszen csupán a 2020 utáni Európai Uniós ciklus forrásaira ácsingózó, egyelőre tervezés alatt álló projekt részleteit mutatták be.

A két meghívott kerületi vezető arról beszélt, mekkora szüksége lenne a XVI. és XVII. kerület lakosainak arra, hogy a 2-es metrót végre meghosszabbítsák ebbe a két irányba. Riz Levente rákosmenti polgármester elmondta, a projekt első ütemben az Örs vezér tere egyik oldalán végállomásozó 2-es metrót kötnék össze a másik oldalra érkező Gödöllői HÉV-vel, és így a metrót Cinkotáig vezetnék. A második ütem a rákoskeresztúri szárnyvonal kiépítését takarja, itt a Rákosfalva HÉV-állomás térségében csatlakozna rá a vonal a körvasútra, és egészen Rákoskeresztúr határig a vonatsínen haladna, majd onnan önálló vonalon menne tovább Rákoskeresztúr városközpontjáig. A végállomáson túl két új megálló épülne, az Akadémiújtelepnél és a Kis utcánál. A százmilliárdos nagyságrendű új, HÉV- és metróvonalon is közlekedni tudó szerelvények vásárlását is magában foglaló projektnek egyelőre csak a tervezésére van fedezet. A polgármesterek bejelentése szerint a megvalósítás ügyében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatására várnak, majd a 2020 után kezdődő uniós ciklusban szeretnének pályázni támogatásra.

A Kálvin tér is akadálymentes lehet

A sajtótájékoztatón ezen kívül egy újdonság hangzott el, konkrétum azonban ebben az ügyben sem. Tarlós István főpolgármester azt mondta: a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége elnökével tárgyalt, és megegyeztek abban, hogy a felújítás alatt álló 3-as metró Kálvin téri állomását is akadálymentesítenék. Döntés azonban még erről sincsen, Tarlós István úgy fogalmazott, nagy valószínűséggel sikerül forrást találni rá. Így a 3-as metró felújításának keretében a 20 metróállomásból az eddig tervezett 12-n kívül 13. helyszínként a Kálvin térre is építhetnek lifteket.

 

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Itthon

Tarlós: mi több liftet építünk a metróba, mint az örökösen handabandázó szájhősök tették

A főpolgármester szerint nincs anyagi fedezetük a metró teljes körű akadálymentesítésére, de megvizsgálják még egy állomáson a lift beépítésének lehetőségét. Tarlós István elmondta pénteken azt is, pontosan hány új troli és villamos érkezik Budapestre, illetve felvetette, hogy a Római-partra épített védmű a patakok bevédése után akár okafogyottá is válhat.