Az M1-es felújításáért küzdő csoport alakult, tüntetnének is

Bár hétfőn megkezdődtek az útjavítások az M1-esen, több olyan szakasz is van, ahol áldatlan állapotok uralkodnak: néhol akkora kátyút látni, hogy egy kocsi kereke is eltűnne benne. Ezt elégelte meg néhány autós.

  • hvg.hu hvg.hu
Az M1-es felújításáért küzdő csoport alakult, tüntetnének is

Az úthibák mellett már torlódásra is kell számítani, miután hétfőn megkezdődtek az útjavítási munkálatok az M1-es autópályán – tudósított a hétfői RTL Híradó.

A műsorban elhangzott, a pálya legkritikusabb szakasza Bicske térségében található, itt a külső sávban dolgoznak a burkolat javításán, az utat karbantartó Magyar Közút más térségekből is átvezényelt ide brigádokat, hogy gyorsabban haladjanak.

A javítások miatt azonban 80 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben, ám a tapasztalatok szerint ennyivel sem lehet menni – tették hozzá a műsorban.

A Híradóban több olyan járműről készült felvételt is mutattak, amelyek az M1-esen található kátyúk miatt sérültek. Koszonits Tibor is így járt, mint mondta, náluk két autó futóműve ment tönkre egy hónap alatt a pálya állapota miatt. A férfi ezt elégelte meg, és ezért indított egy Facebook-csoportot, amely a sorstársakat gyűjti össze.

A csoport azonban nem csak képeket és videókat oszt meg egymással az M1-esen tapasztaltak kapcsán, más céljuk is van: a pálya teljes felújításáért küzdenek, és mint kiderült, ezért akár demonstrációt is szerveznének.

A hétfői Híradóban arról is szó esett, hogy a felújítások környékén hatalmas dugók alakultak ki, főleg kamionból lett több, van olyan szakasz, ahol csak lépésben lehet haladni. Egy férfi az RTL kamerái előtt azt mondta, próbál a belső sávban maradni, mert ott nincsenek akkora kátyúk, a külsőben ugyanis, ahol a kamionok közlekednek, sokkal nagyobbakat látni.

Az RTL kereste az autópályát karbantartó Magyar Közutat, de nem nyilatkoztak, közleményükben azt írták, az M1-es autópályán megnövekedett a forgalom, és a teljesen elhasználódott burkolaton folyamatosan keletkeznek újabb hibák. Az elmúlt két évben csaknem 6 ezer tonna aszfaltot használtak fel a javításhoz. A közlemény szerint a kialakult állapotokra a főváros és Győr között tervezett 2x3 sávos útbővítés jelent majd tartós megoldást.