Az V. kerület szerint zavarta volna a városképet két új Bubi-állomás létrehozása

A Szervita téren és a Szent István téren nem adtak helyet a Bubi-állomásoknak, városképi szempontokra hivatkozva.

  • hvg.hu hvg.hu
Az V. kerület szerint zavarta volna a városképet két új Bubi-állomás létrehozása

Május végén hozott határozatot az V. kerületi önkormányzat arról, hogy nem engedik MOL Bubi-állomások létesítését a Szervita téren és a Szent István téren. A határozatban

műemlékvédelmi és településkép védelmi szempontok alapján

nem adtak hozzájárulást a Bubi-állomások kialakítására az érintett tereken.

A május 30-i határozatot Vitézy Dávid volt BKK-vezér szúrta ki hétfőn, a Facebook-oldalán pedig arról írt, hogy miközben ezek szerint a Bubi-állomásoktól féltik a városképet, "a teljes belvárost ellepő közterületi parkolástól nem féltik". "Ez így egy elég téves irány Budapest történelmi városközpontjában" – foglalta össze Vitézy a véleményét.

A döntésen felháborodott az I bike Budapest oldal is, amely szintén azt kifogásolta, hogy ezek szerint a városképbe beleférnek a "városi autópályák", a parkoló autóktól járhatatlan járdák, az igénytelen reklámtáblák és molinók, a "gusztustalan dzsuva a járdán", a "csiricsáré cégérek és kirakatok", a bódék az Erzsébet tér zöldfelületén, de az nem, hogy terjedjenek a környezetbarát, egészséges, rendezetten elhelyezett közlekedési módok, és hogy elérjék a Budapest stratégiájában 2030-ra kitűzött 10 százalékos kerékpáros forgalmi célarányt.

A Magyar Kerékpárosklub azt írta a Facebook-oldalán, hogy meg fogják kérdezni az önkormányzatot a döntésük okáról, mert semmilyen észszerű magyarázatot nem találnak arra, hogy hogyan zavarhatja a városképet az egészséges, kis helyet foglaló, nem zajos, nem környezetszennyező közlekedési módok terjedése, és miért akadályozzák erre hivatkozva a Bubi közbringák terjedését

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.