szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az Ipsos globális közvéleménykutatása szerint világszinten is szűkmarkúan bánunk a bizalmunkkal, de a legkevésbé a kormányt és a médiát tüntetjük ki vele.

A magyarok az összesítésben a bizalmatlanabb népek közé tartoznak - derül ki abból a majd 200 oldalas Ipsos tanulmányból, amelyben 29 országot vizsgáltak meg. 

Ez részletezve úgy néz ki, hogy a felmérésben résztvevő honfitársaink 17 százaléka mondta azt, hogy megbízik a kormányban, míg 58 százalékuknak esze ágában sincs így tenni. A kormánynál csak a média szerepelt rosszabbul, itt a megkérdezetteknek mindössze 10 százaléka nyilatkozott úgy, hogy bízik a médiában, míg 52 százalékuk reagált elutasítóan.

Érdekesség, hogy a kormány iránti bizalom csak egy ponttal magasabb az USA-ban, igaz, ott az elutasítottság is magasabb két százalékponttal. A mögöttünk álló helyezett pedig Oroszország, ahol ugyanúgy 17 százalék hisz a politikai vezetésnek, míg 54 százalék gondolja úgy, hogy a kormány nem bontja ki a valóság minden szelvényét az állampolgárok előtt.

A média tekintetében is izgalmas, hogy nálunk csak az Egyesült Királyságban gondolják kevesebben megbízhatónak a médiát és ugyanúgy 52 százalék azok aránya, akik szerint a médiában nem lehet bízni. Az eggyel előttünk álló ország pedig ebben az esetben Japán, ahol a válaszadók 13 százaléka ad hitelt a médiának, míg 42 százalékuk nem.

A médiánál a magyarok egyetlen dolgot tartanak a bizalom szempontjából alábbvalónak, ezek pedig a médiavállalatok, mindössze 9 százalékuk bízik bennük. A kutatás ezen részében Magyarország a 29 ország közül a bizalomméter legalján található, olyan helyeken adnak a magyaroknál jobban hitelt a médiavállalatoknak, mint Kolumbia, Kína, vagy Oroszország.

A felmérésben szereplő magyarok 23 százaléka gondolja úgy, hogy lehet hinni a gyógyszergyártó cégeknek, míg 38 százalék nem bízik bennük. 10 százalék mondja azt, hogy a közösségi média cégekben megbízik, míg 52 százalék elutasítja azokat is. A techcégeknek azonban hisz a magyarok 32 százaléka és csak 19 százalék utasítja el ezeket. Az olaj és üzemanyagvállalatokkal szemben azonban már gyanakvóbbak vagyunk, itt 14 százalék szerint nincs ok a kételyre, 37 százalék viszont úgy gondolja, hogy ezek is hazudnak. A techcégek mellett még az autógyártó vállalatokról mondhatjuk el, hogy több magyar bízik bennük, mint nem, itt ugyanis a támogatók 27 százalékára csak 22 százaléknyi elutasító jut.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!