Magyarország legnagyobb gyorsforgalmi útfelújításaként írja le azokat a munkálatokat a MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., amelyek április 12-én kezdődnek el az általa kezelt
- M1-esen,
- M15-ösön,
- M3-ason,
- M30-ason,
- M35-ösön,
- M4-esen,
- M7-esen és
- M8-ason.
A cég közleménye szerint idén 297 kilométer hosszan, 2 millió négyzetméteren cserélik a régi, elöregedett, javításra szoruló burkolatot újra.
Az M3-as és az M7-es autópályán kezdik az úgynevezett szintre hozási munkálatokat, amelyek 2025-ig tartanak majd. Ezen felül országszerte 200 híd és felüljáró újul meg, köztük négy nagyobb híd: az M1-es Rába-hídja, az oszlári Tisza-híd az M3-ason, a Kőröshegyi völgyhíd az M7-esen és a Pentele-híd az M8-ason.
Harminc pihenőnél javítják majd az épületek, mosdók tetőszerkezetét, cserélik a gépészetet. Fákat ültetnek és szelektív hulladékgyűjtőket is kihelyeznek, s ahol szükséges, cserélik a vadvédő kerítést is az autópályák mindkét oldalán.
A gyorsforgalmi útfelújítások terelésekkel, forgalomkorlátozásokkal járnak, amelyekről a közlemény szerint idejében és folyamatosan tájékoztatnak majd az MKIF honlapján, Facebook-oldalán és az Útinformon.
Ígéretük szerint igyekeznek a munkálatokat úgy szervezni, hogy a lehető legkevesebb kellemetlenséggel járjanak. Ezért is indítják a felújítást húsvét után, az M7-es autópályán pedig nem végeznek majd előre tervezett munkálatokat a vakáció ideje alatt a főváros és a Balaton között.
Az utazókat arra kérik, hogy indulás előtt mindig tájékozódjanak az aktuális forgalmi helyzetről, és a felújítások ideje alatt tervezzék utazásaikat hosszabb menetidővel.
Az Európai Bizottság vizsgálatot indít annak tisztázására, sért-e uniós jogot, hogy Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségei kaptak 35 évre szóló koncessziós jogot a teljes magyarországi gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésére.