szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Magyar Kerékpárosklub hétfőn ünnepelte volna Budapest első védett kerékpársávjait.

Július 10-re hirdette meg a Magyar Kerékpárosklub a Happy Mass a Váci úton 2023 című eseményét, melyen Budapest nemrég létesített első, védett kerékpársávjait ünnepelték volna egy közös, vidám gurulással. A klub azonban ezt keddi, facebookos közleményében lefújta, miután két héten belül két biciklist is halálra gázoltak autósok Budapesten, az Árpád híd közelében. Szombat hajnalban két autó hatalmas tempóval ütközött össze az Árpád hídon, ekkor sodort el az egyik egy Pest felé tartó biciklist. Két hete pedig onnan nem messze, az Árpád fejedelem úti kerékpárosátkelőnél gázoltak halálra egy kerékpárost.

A klub közleményében részvétét nyilvánítja ki az elhunytak családja felé, és követeli a felelősöktől, hogy azonnal tegyenek intézkedéseket annak érdekében, hogy többé ne halhasson meg védtelen közlekedő az utakon.

„Nem elégszünk meg ígéretekkel, hanem határozott cselekvést kérünk, mert amíg ilyen tragédiák történhetnek, amíg a rendőrség mellett is szabadon lehet versenyezni, addig senki nem tudhatja, ő következik-e"

– írják, és hozzáteszik: a balesetért mindenki felelős, aki szemet huny a gyorshajtás és a városi autóversenyzés problémája felett.

Árpád hídi horrorbaleset: miért nincs VÉDA, és mire céloz Karácsony azzal, hogy az állam akadályozza Budapestet?

Homályosak a szombat hajnali Árpád hídi biciklista-gázolás részletei, de egy biztos: autósok 130-150 kilométer per órával rongyoltak a hídon. Hogy ezt miért tehették meg, arra egyelőre nincs válasz, sőt a főpolgármester egy Facebook-posztban rendszerszintű problémákra céloz, amelyek szerinte akadályozzák a gyorshajtók ellenőrzését. Miért mondja Karácsony, hogy Budapestnek "ha törik, ha szakad" hozzáállással kell telepíteni a sebességmérő kamerákat?

A Magyar Kerékpárosklub együttműködést kezdeményez a hatóságokkal, önkormányzatokkal és törvényhozókkal, hogy közösen dolgozzanak a városi közlekedésbiztonságáért, mert „nem tűrhetjük tovább a közlekedők életének veszélyeztetését."

Az örömtekerés helyett a klub most tüntetést szervez, mert bár örömmel fogadták az új sávokat, úgy gondolják, hogy sokkal határozottabb lépésekre van szükség a védtelen közlekedők biztonságáért.

„A demonstráció célja, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy a városban kerékpározóknak és gyalogosoknak is joguk van a biztonságos környezethez, ahol nem féltik az életüket" – írják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kacskovics Mihály Béla-Tarnay Kristóf Ábel Itthon

Árpád hídi horrorbaleset: miért nincs VÉDA, és mire céloz Karácsony azzal, hogy az állam akadályozza Budapestet?

Homályosak a szombat hajnali Árpád hídi biciklista-gázolás részletei, de egy biztos: autósok 130-150 kilométer per órával rongyoltak a hídon. Hogy ezt miért tehették meg, arra egyelőre nincs válasz, sőt a főpolgármester egy Facebook-posztban rendszerszintű problémákra céloz, amelyek szerinte akadályozzák a gyorshajtók ellenőrzését. Miért mondja Karácsony, hogy Budapestnek "ha törik, ha szakad" hozzáállással kell telepíteni a sebességmérő kamerákat?