Négymilliárd forintból újítanák meg a Nagykörutat azok a kerületek, amiken átmegy, valamint beszáll a finanszírozásba és szervezésbe a Fővárosi Önkormányzat is – derült ki Karácsony Gergely, Baranyi Krisztina, Niedermüller Péter, Pikó András és Soproni Tamás közös, csütörtöki tájékoztatóján. Karácsony arról beszélt, hogy ezt a pénzt részben a főváros rendelkezésére álló uniós forrásokból, részint a főváros és a kerületek kasszájából teremtenék elő. Niedermüller Péter, a VII. kerület vezetője szerint a Nagykörút megújításáról a polgármesterek már egy megállapodást alá is írtak a fővárossal.
Karácsony azt mondta, a Nagykörút Budapest egyik büszkesége volt, azonban az utóbbi évtizedekben régi fénye megkopott, csiricsárévá vált, így vissza akarják adni régi nagyszerűségét úgy, hogy közben felkészítik a várost a 21. századra, „a klímaváltozásból fakadó kihívásokra”. A főpolgármester kiemelte, alapvetően „klímaadaptív közterületeket” szeretnének létrehozni.
Karácsony hozzátette, hogy indítani fognak egy vállalkozásfejlesztési programot is. Erről bővebben viszont már Soproni Tamás, Terézváros polgármestere beszélt. Ő azt mondta, a Nagykörúton ugyan „van helye a vendéglátóiparnak, a gyrosozóknak, sőt, még a pénzváltóknak is”, azonban nyitni szeretnének a kulturális intézmények és civil szervezetek, valamint a vállalkozások felé is. A polgármester szerint akár adókedvezményekkel, akár más típusú támogatással arra fogják megpróbálni ösztönözni a nagykörúti ingatlanok tulajdonosait, hogy ne csupán kocsmáknak adják ki üzlethelységeket, hanem másoknak is.
Azt pedig már Baranyi Krisztina, Ferencváros polgármestere mondta, hogy olyan koncepcióban gondolkodnak, amelyben
felszámolják a körúton lévő, ideiglenes biciklisávokat, ezek helyére pedig állandó, „végleges” bringasávok érkeznének.
Azt mondta, olyan biciklisávokat szeretnének, amelyek egyaránt garantálják a biciklisek és a gyalogosok biztonságát is. A gyalogosok biztonsága érdekében olyan zebrákat is létre akarnak hozni, illetve megújítani, amelyek akadálymentesítettek. Baranyi szerint azonban a Nagykörút megújítása hosszú folyamat lesz: akár egy évet is elvihet maga a tervezési fázis is.
Január eleje óta ha visszafogottan is, de Karácsony Gergely elindította kampányát. Sorra járja a kerületeket, kihelyezett kabinetüléseket tart és a kerületi polgármestereket maga mellé sorakoztatva sorolja, sorolják fel az utóbbi évek sikeres beruházásait, valamint jövőbeli terveiket. Beszéltek korábban például a Római-part, illetve Újpest árvízvédelméről is, a csütörtöki tájékoztatót is egy ilyen kihelyezett kabinetülés után tartották.
A főpolgármester kampányrajtjába azonban jelentősen belerondított, hogy ezeknél a témáknál jóval erősebben jelent meg a közbeszédben a tömegközlekedés kérdése akár a BKK félrekommunikált járatritkítása, akár a Budapest-bérlet körüli felhajtás miatt. Erről itt írtunk bővebben:
Pár hónappal az önkormányzati választás előtt egymást érik az olyan fővárosi közlekedési ügyek és botrányok, amelyekben éppen Karácsony Gergely főpolgármester lehetséges kihívója, Vitézy Dávid tud avatott szakértőként fellépni. A tömegközlekedési járatritkítás témájában pedig senki által ki nem kényszerített bénázást láthatunk a fővárostól és a BKK-tól, amit betetőzött egy pulykahasonlat.