A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Facebook- és Google-hirdetésekre 2,1 milliárdot költött a kormányoldal a júniusi választást megelőző fél évben – számolta össze a Political Capital. Ez az összeg csak a közösségi médiás költés, és önmagában több, mint a 2022-es országgyűlési választásokon érvényes összes kampányköltés limitje.
Összesen 4 milliárd 151 millió forint értékben költöttek pártok és különféle szervezetek politikai hirdetésekre a Facebookon és a Google-ön a június 9-i választásokat megelőző bő 5 hónapban – derül ki a közösségi médiában feladott politikai tartalmú hirdetéseket folyamatosan monitorozó Political Capital összesítéséből.
Ez alapján azt írják: „Elemzéssorozatunk látleletként szolgál arról, milyen fokú a kormányoldal anyagi fölénye Magyarországon, ahogy arról is, milyen ellenségképző narratívák uralták a közéletet ebben a váratlanul turbulens időszakban”.
Ami pedig a számokat illeti, a Political Capital megállapításai a következők:
A Political Capital a számokat grafikonokon is jól láthatóvá tette:
Arról pedig a hvg360-on is írtunk, hogy a mostani kampány alatt a kormányközeli médiabirodalom sem volt rest akár fizetett hirdetésekkel is megtámogatni a kormánypártok polgármesterjelöltjeit:
Arról is írtunk a hvg.hu-n, hogy a főpolgármester-jelöltek közül messze az a Szentkirályi Alexandra költötte a legtöbbet Facebook-hirdetésekre, aki végül a választás előtt két nappal behúzta a kéziféket, és visszalépett Vitézy Dávid javára:
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
Közéjük Charles Leclerc fért be.