A propaganda működése, az erotikus álmok titka és Lucas háborúi: a HVG nagy nyári könyvajánlója 1. rész
Idén is összegyűjtöttük azokat a könyveket, amelyekkel szívesen eltöltenénk a nyarat.
Október 15-étől lépnek életbe a változások.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium, a MÁV-csoport és a Budapesti Közlekedési Központ megállapodása alapján 2024. október 15-étől, keddtől a HÉV-vonalak teljes hosszán lehet kerékpárt szállítani egy BKK-vonaljegy vagy BKK-gyűjtőjegy érvényesítésével, ám emellett természetesen továbbra is megmarad az 500 Ft-os – HÉV-vonalak teljes hosszán érvényes – viszonylati kerékpárjegy, valamint a Kerékpár országbérlet.
A hivatalos közlemény szerint a fejlesztés nem érinti a BKK-kerékpárbérlet érvényességi területét, hiszen az október 15-ét követően is csak a fővárosi szakaszon, Budapest közigazgatási határáig érvényes. A MÁV-csoport a kerékpárral rendszeresen utazóknak továbbra is a kerékpár országbérletet ajánlja, mely harminc napig érvényes a MÁV-csoport, a GySEV és a BKK egyes járatain 4950-Ft-ért. A viszonylati kerékpárjegyet és a Kerékpár országbérletet a MÁV-csoport online felületein, az automatáknál és a pénztárakban, valamint a GYSEV pénztáraiban válthatják meg az utasok.
Hozzátették, a új lehetőség csak a kerékpárszállítás díjára vonatkozik, a kerékpárosnak – a saját utazása kapcsán – továbbra is kell rendelkeznie az adott szakaszra érvényes jeggyel, bérlettel vagy díjmentes utazásra jogosító igazolással.
Korábban írtunk arról, hogy a forgalomképes kocsik hiánya miatt járatritkítás lehet a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon. Az állami terv ellen Karácsony Gergely és Vitézy Dávid is tiltakozott, Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója pedig azt mondta, hogy a napokban nekik véleményezésre megküldött javaslatot elutasítják, elfogadhatatlannak tartják.
A MÁV először még nem cáfolta a járatritkítás tervét, Hegyi Zsolt vezérigazgató akkor annyit közölt, hogy a HÉV-nél valóban járműhiány van, döntés azonban még nincs, csütörtökön pedig Lázár János egy indulatos posztban reagált a történtekre, és nem sokkal később menesztették a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatóját, Nagy Gábort.
Idén is összegyűjtöttük azokat a könyveket, amelyekkel szívesen eltöltenénk a nyarat.
Mindenre gondoltak azok a csalók, akik a videónkban megszólaló áldozatokat átverték.
Az oroszok novemberben vettek célba egy munkácsi elektromos alállomást.
Távozásuk után a közgyűlés határozatképtelenné vált.
Egyre többen teszik fel ezt a kérdést.
Kapu Tibor első magyar űrhajósként léphetett a Nemzetközi Űrállomás fedélzetére.
Várnai László elnézést kért a felpofozott diáktól és a képviselőtársaitól is.