Átkattintás 1000 megjelenéstől

A napokban az [origo] is csatlakozott egy kis- és közepes méretű vállalatok számára készült online hirdetési hálózathoz, a CTnetwork-höz. A hvg.hu az átkattintási arányairól, s a kampány elindításához szükséges összegről kérdezte Kristók Balázs, kkv üzletág igazgatót.

  • hvg.hu hvg.hu
Átkattintás 1000 megjelenéstől

A CTnetwork szöveges hirdetéseivel böngészés közben ma több mint háromszáz magyar weboldalon találkozhatunk. A hálózat a kis büdzsével rendelkező hirdetők számára is elérhetővé teszi, hogy nagy látogatottságú portálokon jelenítsék meg hirdetéseiket.  Legutóbb például az [origo] csatlakozott teljes portfoliójával a rendszerhez.

Ahhoz, hogy érezhető legyen a hirdetés legalább ezer kattintásra elegendő összeget érdemes áldozni - mondta a hvg.hu kérdésére Kristók Balázs, a kkv üzletág igazgatója. Ebből már lehet érezni, hogy van-e vásárlóerő az oldalra így eljutó látogatók mögött vagy sem. Ha nincs, az még nem biztos, hogy azt jelenti, hogy a rendszer nem elég hatékony.

Egy érdeklődő kattintáshoz 1-2 ezer megjelenés szükséges. Ha ennél kevesebb megjelenés számból történik egy átkattintás az már átlag felettinek nevezhető. Egy kampány során néhány száz érdeklődőtől több 10 ezer látogatóig tud a rendszer érdeklődőket biztosítani egy hirdetőnek - akár folyamatosan - persze a hirdetés jellegétől függően.

A kampány sikere függ:

 - a szolgáltatás megfelelő ár/érték arányától,
- a hirdető weboldalának minőségétől, az információ nyújtási képességétől,
- a hirdetés jellegétől és az elért kör közötti lefedettségtől,
- a CTnetwork hirdetés optimalizálásától
- a szöveges hirdetések kreatívjaitól
A hálózaton belül hirdetést feladó vállalkozás marketing üzenetei addig futnak, amíg el nem érik a megvásárolt átkattintási számot. A kampány indításának minimális költségkerete nettó 10 000 forint, melyért 333 kattintást ad a hálózat, vagyis egy potenciális érdeklődő honlapra csalogatása nettó 30 forintjába került a vállalkozásnak.

Egyszerre érdemes akár több szöveges hirdetés változatot párhuzamosan futtatni, hogy többféle célközönséget meg lehessen célozni. A reklám vonatkozhat egy akciós időszakra, de a legtöbb visszatérő hirdető folyamatosan hirdet - hangsúlyozta az igazgató.

"Ugyanez igaz az összegre is. Van aki előre meghatározza a havi hirdetési keretét erre a felületre, és akkor sem hirdet többet, ha a kerete gyorsan elfogy, de vannak olyanok is akik azonnal utána töltik az egyenlegüket, hogy a folytonosság ne szakadjon meg" - magyarázta.

Ha ezek a feltételek adottak, akkor várható, hogy a hirdetések akár közvetlen forgalom növekedést is eredményeznek a hirdető  számára.

Többféle módon mérhető. Akár egyedi linket hozzárendelve a hirdetéshez, ami a regisztrációig, ajánlatkérésig, vagy a megrendelésig is nyomon követheti a
weboldalra érkező látogató tevékenységét.

A legfőbb mutató az oldal látogatottságának növekedése lehet, ami áttételesen az árajánlat kérések számának, és érdeklődések számának
változásában is meg kell, hogy jelenjen.

Egy másik direkt mérési mód, ha a CTnetwork hirdetések az weboldalnak egy
olyan aloldalára irányítanak, amely csak innen érhető el, és egyedi kedvezményt, vagy valamilyen kupont tartalmaz, amit az érdeklődő beválthat egy vásárlás esetén.

 

 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek