szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A napokban az [origo] is csatlakozott egy kis- és közepes méretű vállalatok számára készült online hirdetési hálózathoz, a CTnetwork-höz. A hvg.hu az átkattintási arányairól, s a kampány elindításához szükséges összegről kérdezte Kristók Balázs, kkv üzletág igazgatót.

A CTnetwork szöveges hirdetéseivel böngészés közben ma több mint háromszáz magyar weboldalon találkozhatunk. A hálózat a kis büdzsével rendelkező hirdetők számára is elérhetővé teszi, hogy nagy látogatottságú portálokon jelenítsék meg hirdetéseiket.  Legutóbb például az [origo] csatlakozott teljes portfoliójával a rendszerhez.

Ahhoz, hogy érezhető legyen a hirdetés legalább ezer kattintásra elegendő összeget érdemes áldozni - mondta a hvg.hu kérdésére Kristók Balázs, a kkv üzletág igazgatója. Ebből már lehet érezni, hogy van-e vásárlóerő az oldalra így eljutó látogatók mögött vagy sem. Ha nincs, az még nem biztos, hogy azt jelenti, hogy a rendszer nem elég hatékony.

Egy érdeklődő kattintáshoz 1-2 ezer megjelenés szükséges. Ha ennél kevesebb megjelenés számból történik egy átkattintás az már átlag felettinek nevezhető. Egy kampány során néhány száz érdeklődőtől több 10 ezer látogatóig tud a rendszer érdeklődőket biztosítani egy hirdetőnek - akár folyamatosan - persze a hirdetés jellegétől függően.

A kampány sikere függ:

 - a szolgáltatás megfelelő ár/érték arányától,
- a hirdető weboldalának minőségétől, az információ nyújtási képességétől,
- a hirdetés jellegétől és az elért kör közötti lefedettségtől,
- a CTnetwork hirdetés optimalizálásától
- a szöveges hirdetések kreatívjaitól
A hálózaton belül hirdetést feladó vállalkozás marketing üzenetei addig futnak, amíg el nem érik a megvásárolt átkattintási számot. A kampány indításának minimális költségkerete nettó 10 000 forint, melyért 333 kattintást ad a hálózat, vagyis egy potenciális érdeklődő honlapra csalogatása nettó 30 forintjába került a vállalkozásnak.

Egyszerre érdemes akár több szöveges hirdetés változatot párhuzamosan futtatni, hogy többféle célközönséget meg lehessen célozni. A reklám vonatkozhat egy akciós időszakra, de a legtöbb visszatérő hirdető folyamatosan hirdet - hangsúlyozta az igazgató.

"Ugyanez igaz az összegre is. Van aki előre meghatározza a havi hirdetési keretét erre a felületre, és akkor sem hirdet többet, ha a kerete gyorsan elfogy, de vannak olyanok is akik azonnal utána töltik az egyenlegüket, hogy a folytonosság ne szakadjon meg" - magyarázta.

Ha ezek a feltételek adottak, akkor várható, hogy a hirdetések akár közvetlen forgalom növekedést is eredményeznek a hirdető  számára.

Többféle módon mérhető. Akár egyedi linket hozzárendelve a hirdetéshez, ami a regisztrációig, ajánlatkérésig, vagy a megrendelésig is nyomon követheti a
weboldalra érkező látogató tevékenységét.

A legfőbb mutató az oldal látogatottságának növekedése lehet, ami áttételesen az árajánlat kérések számának, és érdeklődések számának
változásában is meg kell, hogy jelenjen.

Egy másik direkt mérési mód, ha a CTnetwork hirdetések az weboldalnak egy
olyan aloldalára irányítanak, amely csak innen érhető el, és egyedi kedvezményt, vagy valamilyen kupont tartalmaz, amit az érdeklődő beválthat egy vásárlás esetén.

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Vállalkozás

Sok kattintás is lehet kevés

Két különböző domain név ugyanarra a portálra viszi a látogatót. A honlap készítői ugyanis több profilban utaznak egyszerre, s ezt ügyesen ki is aknázzák. A jó keresőmarketing azonban nem elég hatékony, ha az egyes menüpontok megtévesztőek vagy nem lényegretörőek.