Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A válság hatására a lehetséges franchise-átvevői érdeklődések száma felére csökkent. Egyre kevesebb vállalkozó keresi fel a franchise-hálózatokat csatlakozási szándékkal – a Magyar Franchise Szövetségnél is csökkent az érdeklődők száma a magyar hálózatok iránt. A csökkenő érdeklődés külföldön is komoly kihívást jelent a rendszergazdák számára.
A gazdasági helyzet sok lehetséges franchise-átvevőt elriaszt a pénzügyi kockázat vállalásától, miközben mások egyszerűen nem kapják meg a szükséges hiteleket. Ezalatt a franchise-átadók között tovább fokozódik a verseny, így aki már egy jól bevált koncepció, módszer szerint szeretné kialakítani vállalkozását, az egyre több ajánlat közül választhat.
A Magyar Franchise Szövetség adatai alapján itthon jelenleg nagyjából 300 franchise lehetőség közül lehet választani. De az új ügyfelek szerzése mellett arra is komoly hangsúlyt kell fektetni, hogy a megmaradt partnereket is megtartsák a hálózatok. Az adott franchise-lánc üzlete csak akkor tud talpon maradni, ha kedvezményeket nyújt a vevői számára is. Számos esetben, ha a franchise díj marad a régi, a csökkenő forgalom mellett már nem biztos, hogy kitermelhető.
A Papa John's franchise-hálózat 25 éves történelme alatt a világ harmadik legnagyobb pizzérialáncává nőtte ki magát. Jelenleg több mint 3.400 éttermében körülbelül 80 ezer ember dolgozik. A hálózat 25 éves születésnapja alkalmából meghirdetett akció keretein belül, amely a már meglévő, és az új franchise-átvevőkre egyaránt érvényes, eltekintenek a franchise belépési díjtól, az első éves royalty (forgalmi jutalék) fizetésétől. A leendő átvevőknek nem kell mást tenniük, minthogy 2009. december 27-ig alá kell írniuk a franchise-szerződést.
Egy Seattle központú cég, az Emerald City Smoothie bevezette a kettőt egy áráért akciót, vagyis az a potenciális franchise átvevő, aki szerződik velük egy 75-85 négyzetméteres Emerald City Smoothie üzlet kialakítására, az kap ingyen egy pavilont egy sportcsarnokban vagy akár a repülőtéren. Ezzel jelentős költségeket spórolnak meg a másik félnek, így vonzóbbá téve a franchise hálózathoz történő csatlakozást.
Számos hálózat sikerének titka, hogy változatos reklámkampányokkal és akciókkal tartja fent a vásárlók érdeklődését. Ilyen például a portugál eredetű Body Concept koncepció, ahol 38 eurós, havi akció keretében 10-15 kezelést vehetnek igénybe a fogyni és szépülni vágyó hölgyek alakformáló torna keretein belül.
Emellett népszerű színészek a hálózat „reklámarcai”. Mindezeknek köszönhetően a csak Portugáliában több mint 40 szépségszalonnal jelen lévő koncepció pozitív negyedévet zárt, és töretlenül fejlődik. A fent említett hálózatok közül mind a Papa John's, mind a Body Concept lánc vezetői nagy reményeket táplálnak a hazánkban való terjeszkedés iránt.
Forrás: www.franchiseportal.hu
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
Néhány szón, gesztuson múlt, hogy 1990-ben sikerült megfékezni Marosvásárhelyen a halálos áldozatokat követelő román-magyar összecsapásokat, és nem borította el egész Erdélyt az erőszak.
„Elértük a határt, szürkeségben mi vagyunk élen” – énekli Zentai Márk, aki a Mörk leállása óta szólóban zenél. Az új dal címe Szabadon, és a részben a Pride felvonuláson forgatott klipje a HVG-n látható először.
Azután, hogy a kormány ellenőrzést lengetett be.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.
Szamosvölgyi Péter gyáva senkinek nevezte az őt kritizáló hozzászólót.