szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A várakozásokat meghaladó első negyedéves eredményekről számolt be az Egyesült Királyság harmadik legnagyobb...

A várakozásokat meghaladó első negyedéves eredményekről számolt be az Egyesült Királyság harmadik legnagyobb szupermarket-lánca, a Sainsbury. A vállalat adózott eredménye 585 millió font (870 millió dollár) volt 2010 első három hónapjában, ami lényegében duplája az előző esztendő hasonló időszakában realizált profitnak. Az egyszeri tételek nélküli adózás előtti nyereség 18 százalékkal 610 millió fontra emelkedett, ami 12 millióval haladja meg a Bloomberg elemzői konszenzusát.

A társaság 51 új üzlet nyitásával, illetve kedvezményt biztosító kuponokkal próbálta meg ellensúlyozni a fogyasztás csökkenése miatt visszaeső forgalmat. Az üzletpolitika sikeresnek bizonyult, a vállalat piaci részesedése 16,4 százalékra emelkedett. Justin King a vállalat vezérigazgatója jelezte: az év hátralévő részében is nehéz piaci környezetre számítanak, s további üzleteket szeretnének nyitni (2010-ben a lánc üzleteinek összes értékesítési területe 8 százalékkal bővülhet).

A befektetők elégedetten fogadták a Sainsbury háza tájáról érkező híreket. A vállalat papírjai 2,7 százalékos pluszban kezdtek a londoni tőzsdén, s a kereskedés első perceiben is bő 2 százalékkal a szerdai záróérték felett mozogtak.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!