Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A várakozásokat meghaladó első negyedéves eredményekről számolt be az Egyesült Királyság harmadik legnagyobb...
A várakozásokat meghaladó első negyedéves eredményekről számolt be az Egyesült Királyság harmadik legnagyobb szupermarket-lánca, a Sainsbury. A vállalat adózott eredménye 585 millió font (870 millió dollár) volt 2010 első három hónapjában, ami lényegében duplája az előző esztendő hasonló időszakában realizált profitnak. Az egyszeri tételek nélküli adózás előtti nyereség 18 százalékkal 610 millió fontra emelkedett, ami 12 millióval haladja meg a Bloomberg elemzői konszenzusát.
A társaság 51 új üzlet nyitásával, illetve kedvezményt biztosító kuponokkal próbálta meg ellensúlyozni a fogyasztás csökkenése miatt visszaeső forgalmat. Az üzletpolitika sikeresnek bizonyult, a vállalat piaci részesedése 16,4 százalékra emelkedett. Justin King a vállalat vezérigazgatója jelezte: az év hátralévő részében is nehéz piaci környezetre számítanak, s további üzleteket szeretnének nyitni (2010-ben a lánc üzleteinek összes értékesítési területe 8 százalékkal bővülhet).
A befektetők elégedetten fogadták a Sainsbury háza tájáról érkező híreket. A vállalat papírjai 2,7 százalékos pluszban kezdtek a londoni tőzsdén, s a kereskedés első perceiben is bő 2 százalékkal a szerdai záróérték felett mozogtak.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.